8.1.09

Tiden går fort...när man har kul...

Hej på dig. Hoppas allt är som det ska...
Visst går tiden fort när man har kul...Ett nytt år och alla blir vi ju också äldre =)
Vill börja med att gratulera min tvillingsyrra Carre som fyller år idag.
Grattis på 34 års dagen. =)
Jag tror att det är Carre till vänster...det är nog jag som sitter och biter mig i läppen...undrar vad vi tittar på...

¤¤¤¤¤

Som sagt va...tiden går fort när man har kul. Har haft mycket roligt med alla mina syskon...det är därför saknaden är stooor nu när vi inte bor så nära varandra. Och det har hänt så mycket roligt i mitt liv. 34 år har passerat, mycket har jag hunnit med, och det finns såååå mycket mer som jag ska hinna med, innan det är dags att vandra vidare.

Det fanns bara en sak som jag önskade mig av mannen, när han frågade vad jag ville ha i födelsedagspresent...tycker annars att en god middag är det jag vill ha när jag fyller år...(nu när man har slutat o fira =)...)

...men i år frågade jag om han ville bygga ett skåp till mig/oss, som en present... =) Titta vad han snickrade ihop häromkvällen...Ett skåp av råspont, precis så som jag ville ha det...inga konstigheter alls. Själv ville han bygga nåt mer rejält, för det här är bara rassel, tycker han, som kan göra möbler...men jag tycker att den är helt underbar. Och så två gamla fönster från uthuset...klart! ( inte helt klar...det fattas två knoppar så man kan öppna skåpet också...)

Skrivbordet under har jag visat förut. Skivan lät jag vara i originalskick, den var så himla fint nött.

En massa smått o gott från köket, sovrummet och verandan har hamnat här i skåpet...

Den nya lampan i vardagsrummet är likadan som den i verandan...enkel o bra storlek på den.

Pläden jag handlade när vi var på bloggträff, har nu hamnat här inne...saker och ting har en tendens att börja vandra här i huset när jag börjar "vårinreda" i huset. Känner ni igen er? =)

Här har ni en annan hörna i vardagsrummet, tv hörnan. Skåpet där vi gömmer tv:n köpte vi från Ikea för länge sen....Nu går jag o funderar...vit eller inte...ja, ni vet...

Till sist vill jag visa er en hög med fina bönekort, som dem heter...

¤¤¤¤¤

Till mitt nästa inlägg blir det o testa en annan present jag fick av mannen. Han tycker att jag går o fotar hela tiden, ..jag?....så han köpte en kanonbra kamerastativ till mig. Du e bra gullig du mannen..."pöss till dig"...

Nu hoppas jag att jag får ytterligare 34 roliga och härliga år att se fram emot.Eller äh...jag har alltid sagt att jag ska bli lika pigg och alert som min mormor är nu i gamla dar...så vi säger väl 100 år till....minst... =)

Ha det gott mina vänner. Kram Pirre.

17 kommentarer:

  1. Happy Birthday Pirre!!!! Wish you all the best for 100 years and more!!!!
    I've used the translator to understand your post...what I can say is that you're a lucky girl...you've a wonderful man...he made a gorgeous cabinet and gave you a photocamera! Bravo! All the pictures of your home are lovely...each corner is warm and charming!
    Happy birthday! Enjoy a great evening!
    Hugs,
    Vale

    SvaraRadera
  2. Fina bilder allihop!
    Och skrvbordet är så supercharmigt med den skivan, det kan du visa många gånger till, för min del, lär inte tröttna!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Jag smyger in här ofta, men är dålig på att kommentera. Du har så många vackra saker.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen!!

    Fint skåp han snickrade!

    Ha en fortsatt bra födelsedagskväll :)

    SvaraRadera
  5. Grattis.....
    Vilken fin födelsedagpresent du fick. Du visar så många fina bilder. Va härligt att ha en sådan händig man
    Kram Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  6. Anonym8/1/09

    Stort grattis på din dag!
    K Erika

    SvaraRadera
  7. HIP HIP HURRA FÖR DIG OCH SYRRAN!!!sÄNDR MÅNGA GRATTISKRAMAR...VILKEN MAN OCH VILKET SKÅP,HAN MÅTTE VARA PROFFS PÅ DETTA, ÄR DET SÅDANT HAN JOBBAR MED...VÄLDANS FINA PRESENTER PIRRE, ÖNSKAR DIG EN HÄRLIG FÖDELSEDAGSKVÄLL, VIOLAN

    SvaraRadera
  8. Grattis syrran:D Ha en underbar dag!<3

    SvaraRadera
  9. Hej!Grattis på födelsedagen!Lyckliga du som har en tvillingsyster,måste vara en speciell känsla! Jättefin blogg,jättefint hem..!

    SvaraRadera
  10. Hej Pirre!
    Ett jättegrattis till dig på din 34-årsdag!! Grattis till din syster också!! Hi, hi tänk vad lika ni är!!! Tycker det är så härligt med tvillingar. Vem skulle inte vilja ha en tvilling!!
    Åh vilket fint skåp han har byggt!! Tycker han det där är enkelt. Ja då ska jag nog beställa ett jag också. *fniss*
    Underbara turkosa lådor du har där på hyllan. Var har du köpt dom. Såå fina!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Ett stort grattis på födelsedagen. Vilket fint skåp du fick av maken. Ska jag nog visa min också få se vad som händer. Viist har man lite vårkänslor, är ju till och med plusgrader i kväll. Är så trött efter två dagars jobb så jag lär väl inte orka något i helgen förutom att sova och blogga då, *s*.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  12. lKlurade ut där upptil att om din tvillingsyster fyller år så måste du ju också göra det...:O) Grattis!
    Härligt skåp du fått! Låter nästan för enkelt att bygga ihop det på en kväll...
    Kram Mia

    SvaraRadera
  13. Hej igen Pirre!!
    Aha dom var från Indiska... Ska hålla ögonen öppna.
    Jobbar du ikväll? Tänkte kanske följa med Anton på träningen och simma samtidigt... Måste göra något åt alla volanger...*fniss*
    kramis Susanne

    SvaraRadera
  14. Men ett stort GRATTIS till dej!
    Vilken händig och gullig man du har. Superfint skåp och en massa annat fint.

    Har inte börjat vårstäda än.

    Ha det gott/Åsa

    SvaraRadera
  15. Grattis vännen, visst går tiden fort och man vill ibland vara liten och vara med syskonen och krama mamma till sömn varje kväll. Men tyvärr går livet lite för fort, så försök att njuta. Underbart skåp din man snickrat.Han får en stjärna från mig. Här längtar jag till nästa helg när det bär av till stor stan med formexmässa och shopping. Mannen åker med i år, så kanske det kan bli lite tid för en mysig middag ute.Ha det bra och kramis från mig.Tess

    SvaraRadera
  16. Grattis i efterskott Pirre!! Och vilken snyggt skåp din man snickrade dig, otroligt fint och du har verkligen så mycket vackra ting att ställa i det....

    SvaraRadera
  17. Åh vilken fin present du fick..... Grattis förresten..... ska nog ta o önska mig sovrummet klart när jag fyller..... han har till i mitten på feb på sig så det skulle nog gå...:) tapeterna är köpta så det är bara att börja.... Din dotters rum var ju allldeles underbart... gillade spisen... vilken dröm..... mysigt som bara den..... dotra här är ju 11 så hon har kommir ifrån det där söta nu tyvärr... Kram Annika

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails