14.8.12

5kr rullen!


Hej! Allt väl hoppas jag =)

Jag fortsätter väl och visar bilder från lillstugan, för inne i huset är det bara kaos just nu! Röjer och grejar i alla rum nu ;)

Lillstugans köksskåp som jag skulle fixa blev inte så bra som lådorna, så lutandes mot väggen står dom där och väntar på att jag ska måla dom eller om jag ska lämna dom till nån som kan sprutlackera lite snabbt!

Men kåpan över spisen har jag och Niike målat i en antikvit färg, och vilken skillnad!



Dörren är in till sovrummet.





Barnstolen har jag målat i samma färg som kåpan och dom bruna skorna är mina gamla när jag var liten.


Nästa sommar ska det tapetseras här inne och när jag och barnen var och letade efter tapet till hallen som vi ska ha i huset så hittade vi tapet till det här sovrummet för hela 35kr!!! (5kr rullen-  utförsäljning) =)
Ibland har man tur om man råkar hitta tapet på rea, och så otroligt billigt så det är nästan löjligt!!!


 Gamla speglar som ska upp på väggarna...


Några tända ljus i kakelugnen...


Men innan det ska rivas så är ju jag väldigt nyfiken på vad som finns under den här 70talstapeten, och jag hittade hela sju lager med gammal tapet. Den gröna är äldst och man kan känna på kvalitén och tjockleken och ja allting att den här måste vara riktigt gammal tapet. Inte ens gammelmormor vet hur gammal huset är så...Fortsättning följer...



Mina små hjälpredor =)

 


¤¤¤¤¤

Idag hade jag ännu ett eng.prov så jag väntar med spänning på resultatet! Har ni tid, möjlighet och lust så börja plugga =) Så roligt det är när man är vuxen =)

På återseende. Kram Pirre





1 kommentar:

  1. Hallå Pirre, ah, din lillastuga är ju bara sååå himla fin! Såsom alla dina hjälpredor!

    Gud va fint det blir i stugan, älskar den bruna panelen där! Och va fint bordet blev, med trären skiva, de blå benen är verkligen läckra!!!

    Ha en skön sensommar! mari.

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails