4.7.12

safta & skrapa!

Ute i trädgården växer det så det knakar och rabarbern svämmar över! Ungarna äter rabarbern som den är med lite socker men jag föredrar rabarberpaj eller rabarbersaft. Två gånger har jag gjort saft i år, och det är ju så gott!

barnen juni 2012 121

Rabarbersaft är härligt syrlig och väldigt enkel att göra! Jag gör Leilas saft (klicka) och den måste nog vara den enklaste =)

barnen juni 2012 118

Lite pyssel medans saften svalnar och Leilas etiketter var så fina så det blev likadana.

barnen juni 2012 157

barnen juni 2012 161

Gott!

barnen juni 2012 166

Nu ska jag fortsatta skrapa bort färg på mina blocketfynd =) Kram Pirre

3 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har! Hit kommer jag gärna tillbaka...Försökte kommentera efter ditt senaste inlägg med det fungerade inte.

    Önskar dig en fin söndag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Hej o tusen tack :) ja, det verkar vara strul med o kommentera, vet ej varför. Tack för titten.

    SvaraRadera
  3. Skulle också kommentera på ditt inlägg här ovanför men det gick inte. Så fint bordet blev. Spännande att du ska plugga, vad blir det?
    Ha en bra vecka!
    Kram Ullis

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails