2.7.12

Prydnadshallon i mitt senaste loppisfynd!

Idag har jag städat bort lite spindelnät och annat smått och gott som lätt fylls på inne i det gamla hönshuset. Idag är hönshuset vårt uterum och mitt lilla galleri.

Galleri Hönshuset! (Klicka)

¤¤¤¤¤

Tänk att jag ännu en gång har gjort misstag som så många gånger förut… Jag går på loppis, hittar kanonfina saker men känner att jag har nog ingen användning för den eller den iaf, för ni vet hur det är, efter många års loppande så blir man ju mera kräsen över vad man ska släpa med sig hem!

loppiskorg 003

Men… När jag väl är hemma igen så ångrar jag att jag inte köpte sakerna iaf!!! För det var finfina saker som jag lämnade kvar och nu är det bara och hålla tummarna så att sakerna finns kvar tills jag åker dit igen… ;)

loppiskorg 002

Nåja, jag hittade en fin papperskorg och det roliga med fina papperskorgar är att användningsområdet för den ökar! Man kan ha den till garnnystan tex. och ha den ståendes framme eller som en ytterkruka!

loppiskorg 006

Våran stora Prydnadshallon blommar så fint och den här påminner mig så mycket om mina barndomssomrar hemma hos mormor i Finland. Mormor hade massor med såna här och det roligaste med hennes Prydnadshallon var alla dessa stora, gröna skalbaggar som vi ungar tyckte va så fina och som vi hittade bland blommorna =)

loppiskorg 005

…och så lite foton på lilla Lisa som hjälper gärna till när det ska fotas =)

loppiskorg 014loppiskorg 018loppiskorg 027loppiskorg 029loppiskorg 030 loppiskorg 032

 

En sommarkram från

Pirre

1 kommentar:

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails