10.8.11

Nu står den där!

…kylskåpet alltså! Äntligen säger jag bara. Efter mycket om och men så hittade vi en som passar i hörnet och vi är nöjda.

 

Lisa 2 veckor 023

 

Lisa 2 veckor 041

 

Fast helt felfritt började ju inte den här historien heller, för när vi hämtade kylskåpet/ frysen från butiken och väntade på att den skulle bli kall så visade det sig att frysen funkar inte! En vecka tog det för dem att få hit en reparatör som skulle titta på det hela, men eftersom han inte hittade riktigt några fel så gjorde han det han trodde skulle funka för att få igång frysen, och sen är det bara att hålla tummarna och hoppas på att frysen skulle hålla sig kall!!! WTF!!! Byta till en ny?

 

Lisa 2 veckor 015

 

…nej, det vill dem inte utan dem kommer hem och “fixar” den… “ Det kommer nog och sluta med att ni får ringa sen igen, och sen får vi se om ni får byta ut den eller om vi kan fixa den…” sa han innan han åkte igen!

nåja… tur man är så där löjligt lycklig så man inte orkar lägga nån onödig energi på det här just nu ;)

På bordet står den en solros som bara råkade växa bland en massa bråte i trädgården… jag tror att tjejerna har slängt frön lite överallt när jag sa att dem fick bestämma vart dem ville så nånstans =) Den fina “luftiga” korgen kommer från en nyöppnad butik i Säter. Klicka in här får ni se!

 

Lisa 2 veckor 019Lisa 2 veckor 018

 

På köksbänken står årets körsbärsskörd! Tänkte göra lite saft av det här. Måste googla efter bra recept bara, för körsbärssaft har jag aldrig gjort. Men det ska väl finnas recept på det också misstänker jag =)

 

Lisa 2 veckor 024Lisa 2 veckor 013

 

Lisa 2 veckor 025

 

Om ni vill se fler bilder från köket så klicka in er här!

¤¤¤¤¤

Lisa växer så det knakar. Storasyskonen hjälper till och det är kul med så många små “nannys” här hemma =) Fast idag blev det nästan bråk om vem som skulle ha henne i famnen när hon vaknar! Jag skrattade och undrade om det blir lika sen när Lisa börjar gå och ska låna deras grejer och ska stöka omkring i deras rum =)

 

furuvik o besök 5 aug 2011 014

 

Ha det gott alla. Kram Pirre

 

4 kommentarer:

  1. Snyggt!!!
    Och söt som socker är lilla Lisa! Kan tänka mig att det bråkas om vem som ska "sköta" henne :)

    Ha det gott
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg kyl och frys! Den blev jättebra där i hörnet. Hoppas nu bara att det inte blir något mer strul med den!

    Men först av allt borde jag ha sagt STORT GRATTIS till er söta lilla Lisa! :-) Jag förstår att det är bråk om vem som ska få hålla henne!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  3. Ert kök är såååå hemtrevligt och inbjudande!!
    Ljust och fräsch men ändå murrigare detaljer - det gillar jag! Tapeten och mattorna är så snygga också.

    Där måste ni trivas bra!
    Mysigt med lilla Lisa och dom ivriga syskonen :)
    Ha det så bra allihopa!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  4. Så fint du har det Kram Sussi

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails