9.6.11

Det gamla hönshuset

Mitt lilla galleri, “Galleri Hönshuset”, (klicka på ordet) har fått sig en liten somrig make over! Här kan man sitta och fika eller bara slappa en het sommardag eller när det spöregnar ute! Myyysigt!

Utanför hönshuset finns det en sittplats och så har jag satt upp en gammal …vad den nu heter… mot väggen, där en Klematis ska slingra sig fast och växa =)

Ett skåp som jag har målat vitt, för att tavlorna ska synas bättre, har jag ställt här inne och en soffa med kviltar har jag ställt i hörnet. Bordet som min pappa har gjort hamnade här och en massa trasmattor i blå toner slängde jag på golvet =) Tavlorna har ni på andra sidan så dem syns inte just nu, förutom den blå tavlan “Det stor blå”.

På bordet la jag en duk av plast som jag köpte från indiska. Praktiskt och snyggt med nånting som bryter av det andra materialet!

 

bloggbilder 026

 

bilen 001

 

bloggbilder 034

 

bloggbilder 041

 

bloggbilder 042

 

bloggbilder 048

 

bloggbilder 053

 

bloggbilder 044

 

bloggbilder 049

 

bloggbilder 050bloggbilder 051

Att jag är långledig igen gör livet genast mycket enklare när det kommer till och hinna med saker och ting. Igår hade jag en underbar trädgårdsdag och idag ska det sista förberedas inför morgondagens avslutningar och ett födelsedagsfirande. Jag ska visa er sen vad jag och sonen hade för stenprojekt ute och det är allt annat än proffsigt gjort, men vi hade kul tillsammans när vi pysslade ihop det hela =)

Ha en härlig fortsättning på veckan. Kram Pirre

1 kommentar:

  1. Hej på dej! Så himla mysigt du har gjort, både i hönshuset och utanför!! Verkligen Trevligt att slå sig ner där.
    Värmen har infunnit sig och ooooj så varmt vi har, bara njuta nu medan det är.

    Kram från mej /Johanna

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails