25.5.11

Loppisfynd!

Hej på er där ute i blåsten, solen och regnet.

Idag har jag och mannen bröllopsdag, men firandet har vi lämnat till helgen eftersom dagen har bara bestått av jobb och barnens träningar. Jag har suttit vid datorn i tre timmar och mailat och ringt ang. annonsering. Skönt att det är klart =) Nu är det bara och fylla på med nytt inne i lillstugan inför loppis!

Jag tog en sväng förbi ett loppis idag mellan skjutsningarna och se där... Där stod den. En gammal vagga som jag vill ha i köket till pyret!

vaggan 008

En knopp fattas, men det ordnar sig, och sen är det slipning och målning som står på tur. Den gräddvita färgen är riktigt fin men jag måste måla den i a.f. Hoppas jag hittar en liknande färg som ser lika “krämig” ut som den.

vaggan 007

En virkad liten pläd blir finfin till den här vaggan. Få se om jag kan haffa nån som kan virka en till mig.. jag som inte kan =) Den här stora pläden har min mamma virkat!

vaggan 005

¤¤¤¤¤

I trädgården har vi hunnit med mycket. Bl.a så finns det nu sten runt den lilla planteringen. Samma sten som på uteplatsen som fortsätter runt blommorna. Det är kul, fint och väääldigt praktiskt -med tanke på ogräset- med sten i trädgården =)

vaggan 002

Det här fina fågelbadet av betong skulle sjuåringen ha till “sina fåglar” =). Vi ställde den på bänken som är brännskadad.… (se tidigare inlägg!)

vaggan 003

vaggan 004

Ha det gott. Kram Pirre

2 kommentarer:

  1. Hej!!
    Oj så fin vagga du har hittat! Den kommer bebisen att mysa i gissar jag :)
    Och jag som älskar sten!! Snyggt i trädgården, håller själv på med lite utgrävning och ska fylla med sten. Längtar bara efter lite värme så man vill vara ute!

    Kram på dej
    /Johanna

    SvaraRadera
  2. Vilken fin vagga och urvackert kök!!! Kul att se dig i dag, du är så söt och dina tjejer med, hoppas du gjorde några fynd!!! Mari.

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails