31.10.09

Krafterna är tillbaka...

Hej på dig, hoppas lördagen har börjat bra! Jag har återfått mina krafter så när mannen gick upp innan tuppen hade vaknat, för o jaga, kände jag också för o gå upp. Det var länge sen jag möblerade om här hemma...så det var det jag var sugen på. Tänk vad det gör mycket i ett hem, när man bara möblerar om några saker.

Våran veranda är 38 kvadrat m., så där inne är det roligast att möblera om. Tog matmöbeln och snurrade på den, och så fick även den andra fåtöljen flytta in här... Fåtöljerna/ stolarna har vi köpt från "Qvartinge antik"..... Dem klädde jag om i linnetyg eftersom originaltyget var allt annat än fräscht. Tur att träet var i fint skick =)

Jag sydde även dem avlånga kuddarna, tycker om linne tyg, eftersom dem blir skrynkliga! Ser ut att det bor nån här och faktiskt sitter på stolarna =)





Här inne, på den här sidan av rummet, har vi svart, vitt och brunt...o så linnetyger. Vänder man på sig och ser soffgruppen på andra sidan, så finns det även blått i färgskalan.



 Blickar man ut så ser ni lillstugan närmast och så ladugården...eller fönstret in till snickarboa är det som skymtar först.



Under bordet så står ett av dem blomlådor som jag bytte med syrran. I där har jag ställt gamla ritningar...Ritningar till allt möjligt. Bla hur man bygger en lek kanin, eller en traktor...eller varför inte ett medicinskåp =)









Och så en ny till samlingen...Denna gamla, tjocka, fina bok föll jag för. Så fin i färgen och bilden på boken var otroligt söt...





Jag trodde den var gammal när jag såg den, men när jag gick närmare så såg jag att det var den inte =))))




En hemlig låda...det är vad den är =). Här kan man gömma saker eller varför inte ha den framme som en låda till vinterns alla tändstickor som man använder hela tiden...det tänker jag använda den till. Just nu slängde jag i loppisfynd, så ni slipper stirra in i tom låda.





Lite snabbpyssel hann jag också med i morse...I den gamla ramen la jag en bit tapet som har använts på gården förut, och även ett fotografi från fotoalbumet jag fyndade på loppis för några veckor sen. Här kan man ju byta foton efter årstid. Nu passar väl det här fotot, där folket sitter och äter middag i salen =)



¤¤¤¤¤

Nu på eftermiddan ska vi till kyrkogården och tända ljus och sen är vi bortbjudna till vänner på mat, en mysdag helt enkelt =) Önskar dig och de dina en riktigt rolig helg.

p.s. om du vill vara med på min lilla utlottning, så skrolla ner till rätt inlägg och lämna en kommentar =)

Kram Pirre

7 kommentarer:

  1. Va bra att du börjar bli frisk igen! Ommöblering är kul, jag gjorde också en liten ommöblering i köket igår medan lillen sov en stund i vagnen. Känns som ett nytt rum!

    Riktigt häftiga stolar du hittat!

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hej! vilka jättefina bilder, ser såå mysigt ut hemma hos er!! Massor med fiiina saker!
    Trevlig kväll!! Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder.Helt underbart.vad mysigt ni har det hemma helt kanonfint.ha en underbar helg kramizar ~~~~~~RITA¨¨¨~~~-

    SvaraRadera
  4. Det där snurrade du till bra, blev verkligen fint, dina gamla stolar är helt underbara, har en liknande låda som du men med en madonnabild och i den finns alla fula controler i TV-rummet, ha en skön helg, med de dina, kramen

    SvaraRadera
  5. Aj aj så fina skatter hemma hos er, jag blir helt stum!!!

    SvaraRadera
  6. Hej! Vad skönt att du börjar känna dig frisk igen...
    Va fina bilder du visar från er inglasade veranda.
    Trevlig liten boklåda, hmmm, hemlig låda undrar vad den använts till.
    Och vilka roliga gamla ritningar..
    Var hittar du alla dina fynd???

    Hoppas helgen varit bra!
    Kram, Cecilia

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Oj vilka vackra stolar!!! De där gillade jag verkligen!!
    Och vad roligt med den där bok-lådan, så kul när man hittar något sådant.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails