12.7.09

Vi trotsade regnet...

Orkade inte vänta på solsken, så jag klädde på ungarna galonkläder och stövlar och sen åkte vi och plockade jordgubbar häromdan...Oj vad stora och smaskiga dem va. Dem säljer även färskpotatis så två säckar köpte jag med mig.

Jag gjorde både jordgubbssylt och drottningssylt. Så gott till våfflor =)

Saft ska jag göra en annan dag...

Och en rabarber och jordgubbspaj med vaniljvisp var gott i verandan när det spöregnade ute =)

¤¤¤¤¤

En kväll var vi ute vid åkrarna och sonen flög sin radiostyrda flygplan. Det är ju inte det lättaste och det gäller och ha tålamod om man ska bli en duktig "pilot"... =)

¤¤¤¤¤

Just nu är det leråker utanför verandan, och så här såg det ut innan...för mannen har börjat gräva där vi ska ha sten. Och en tung grävmaskin lämnar ju inte några "fina" spår efter sig direkt, så det blir nog o jämna ut gräsmattan både här o där efter att vi är klara med det här projektet =)

Och ser ni blommorna...Titta vad dem hänger och är alldeles förstörda av den otroliga mängd vatten som vi har fått! Jag hann inte med och binda upp dem med snöre så nu ser det riktigt f--ligt ut i våran trädgård...Hoppas att dem reser på sig så småningom....

¤¤¤¤¤

Även hundarna har semester...eller ja, mycket är konstigt för dem. En ny valp i huset och så är familjen hemma hela tiden och så hittar dem på lite andra ställen att sova och vila på...

Dem hade hittat nya mysplatser när jag gick in verandan häromdan. Tjejernas sackosäckar...

"Snälla kan inte jag få ligga här" var Dackes min när han tittade på oss =)

Och så somnade han ganska fort...Tänk att valpar sover så mycket =) Vi har det riktigt bra. Dacke sover hela nätterna...Det är väl ingen match o ha tre hundar....

Speja ville också ha en säck för sig själv...

På återseende. Kram Pirre

12 kommentarer:

  1. De är så söta, era hundar! underbara bilder!

    SvaraRadera
  2. Härliga hundbilder. Visst har det kommit mycket regn. En del av mina blommor är helt dränkta. Nu behövs det sol så att det får torka upp lite. Här har vi också ätit jordgubbs och rabarberpaj med vaniljvisp, *s*. Skulle också vilja ha ett självplock med jordgubbar i närheten.

    kramisar Ullis

    SvaraRadera
  3. Your sweetness looks delicious!!!! Mmmm i'd like to taste them!!!
    Wish you a nice new week!
    Vale

    SvaraRadera
  4. Jag är helt förälskad i din valp!! Dom där ögonen - åååååååååhhh!!!

    Kramis, Ann-Christine

    SvaraRadera
  5. Åh va gott med hemlagad sylt...och god paj ser du ut att ha gjort med, ser riktigt frestande ut... =)

    Och jättefina bilder...

    Hi hi..vilka härliga bilder på hundarna, speciellt den i ryggläge... haha.

    Kram Patricia

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder på dina hundar. Valpen ser ju helt ljuvlig ut när den sover. Ibland måste man trotsa regnet och ge sig ut ändå
    t e x på hundpromenader. Det går ju även bra att plocka jordgubbar.
    Kram Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  7. hei Pirre...
    så lekre jorbær...MMMmmmmmmm....
    utrolig herlige bilder...
    kos deg videre i sommeren,- klemmer¨¨¨¨

    SvaraRadera
  8. Vilken goding den där lille Dacke...kan tänkas det bli valp här oxå framöver om det blir så att vi flyttar ut till landet igen...ha det gott och så härligt med hemlagad sylt...ha en fin dag med din familj...KRAMEN

    SvaraRadera
  9. Hallå där...husplanerna fortsätter..prästgården som vi tittade på igår var för sliten.. så jaktenn fortsätter...du vet jag är en envis f-n ..jag vet att jag kommer att hitta huset som jag alltid letat efter..:) och en vovve till blir det inte förään jag är ute på landet igen..vi har ett par objekt ytterligare som vi ska kolla på..tack för dina rara ord, de värmde, idag ska här njuteas utav en underbar sommardag, KRAMEN

    SvaraRadera
  10. Pia Salmela15/7/09

    Miss all of you!!
    Kramar//Pia

    SvaraRadera
  11. herrejesus vilken söt tax!
    Bänken blev ju bättre än bra!

    Hit återkommer jag!

    SvaraRadera
  12. Hej Pirre, vilket härligt syltigt inlägg och urvackert hus du har! och Dacke vill man ju bara äta upp!!! Mari.

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails