14.3.11

Bokstäver från kyrkan.

Hej. Hoppas solen skiner på dig med =)

Igår gjorde vi en tripp ner till mina hemtrakter. Träffade syskon, syskonbarn och mina päron. Oooooh vad jag saknar dem. Är så avis på dem som har sin familj nära sig.

Vi har alla ungefär samma intressen. Bl.a djur och inredning. Min loppistokiga mamma ;) har hittat saker igen som jag vet att jag aldrig nog skulle ha turen att hitta… eller så letar jag i fel stad. Men nu är en tripp dit ner bokad igen, och då ska bilen vara tom för här ska det besökas loppis och antikaffärer.

Bokstäver är fortfarande fina och läckra inredningsdetaljer tycker jag, och när man då är en kvinna med super tur på loppis –som min mamma- så hittar man ju bokstäver, flera påsar med bokstäver och siffror, som kommer från en gammal kyrka. Det var bl. a det som mamma hittade sist men eftersom hon inte har hittat någon användning för dem så fick jag och syrran dela på dem. Taaack!

 

bokstäver 002

 

bokstäver 003bokstäver 004

 

Och vad är roligare än att få inreda ett gammalt skåp som jag fick av syrran (en av dem möblerna vi fick!) med dem här fina bokstäverna. Min syrra och hennes familj har ett förråd som fylld, proppfylld med möbler och en massa härliga inredningsdetaljer som dem inte har plats med. Vad göra, jo man frågar sin tvillingsyrra i Dalarna om inte hon vill ha dem =))) Tack snälla du. Vi som håller på och ändrar om snart i alla rum åkte ner med släp för och hämta hem möblerna och ett av skåpen hamnade i verandan. Det blev ljust och luftigt med det här skåpet i det här hörnet.

I slutet på maj nån gång så är det dags för byloppis som jag anordnar varje år, och då kommer syrran upp med grejer också. Hoppas hon tar det stora släpet så ni kan komma hit och loppa ordentligt =)

 

bokstäver 011

 

Här ska alla dukar och tygservetter få plats och så foton på hela familjen…

 

bokstäver 006

 

Lessnar man på och se allt i det övre skåpet så stänger man skåpet…lika fin är det då också.

Dem små söta porslinsknopparna passar alldeles utmärkt!

 

bokstäver 012bokstäver 013

 

Kors, siffror och bokstäver ligger det i den gamla brödkorgen.

 

bokstäver 009

 

Men nu är det verkligen dags! Min matfest!…eller ätfest som jag har skrivit här =) Jag var till tandläkaren i morse och med en väldigt tunn plånbok fattigare och en skrikande mage efter mat, så ska jag sätta mig ner nu och äta…massor =)

 

bokstäver 017

 

bokstäver 015

 

Man kanske rent av ska sätta sig ute och äta medans man njuter av solens värmande strålar innan jobbet kallar…

 

rådjur på gården mars 2011 033

 

Ha det gott. Kram Pirre

2 kommentarer:

  1. JÄttefint skåp! Och alltid kul med bokstäver tycker jag. Hittade själv ett schablonalfabet som jag pysslar med för tillfället...

    Ha det gott
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vilket loppisfynd !! Jag tröttnar aldrig på bokstäver och siffror . Och skåpet är verkligen jättefint , snäll syrra du har !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails