9.12.08

Bakning inför Lucia...

Hej allihopa. Allt väl?
Idag har det varit fullt ös på mig o lilltösen...Vi har bakat inför stundande Lucia, varit till Dollarstore o fyndat, och så har vi grejat med annat också... O inte är vi klara än...men jag kände att nu är det skönt o sätta sig en liten stund =)
Sonen är också hemma idag från skolan. Han ramlade från gungan på skolgården och hamnade med huvudet före i backen, så han har ont...Men dem på sjukvårdsupplysningen tyckte inte att jag skulle åka till VC med han...Så länge allmäntillståndet är som det ska....vänta o se...vänta o se vad som händer o sker bara...men nu är det fart på han igen, så nog ordnar sig det här alltid =)
¤¤¤¤¤
Här är det gamla bakbordet i köket, som jag har ställt på ett annat gammalt bord...Vi bakade saffransbullar och pepparkakor.

Den gamla vågen och tyngerna är från gården...

Gamla träskedar tycker jag om...dem har jag hittat från en antikaffär.

För stor och liten...Från Indiska.

Sööööt!...Jag mådde "nästan" dåligt när barnen delade på gubben. =)

Ha en fortsatt härlig kväll. Kram Pirre.

15 kommentarer:

  1. Hej på dig Pirre!!
    Mmm... vad mumsigt allt ser ut...
    Jättefina bilder också på ditt vackra hem!!
    Kommer du till bandyn ikväll? Kan ta med skylten i så fall. Eller Anton kan lämna den till Erik...
    kram Susanne

    SvaraRadera
  2. oj vad duktiga ni är, vad gott det ser ut:) Blir fika sugen endan ner i tårna:P

    Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Det är avslappnande och mysigt med bakning. Och vilken fin snögubbe:)
    kram Lallis

    SvaraRadera
  4. Så mysigt med bakning och pyssel!

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  5. Tack du rara, för den fina utmärkelsen!
    Känner mig hedrad, du gjorde mig så glad!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Så gott det ser ut och vilka mysiga bilder. Hoppas att allt går bra med sonen. Här var det flitigt med inlägg nuförtiden, *s*. Kul att läsa.

    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  7. Så mysigt det ser ut, vacker tapet du har och jag skymtar samma låda som jag nyss köpte, så gott brödet ser ut och härliga vackra juliga saker du inköpt, hoppas alt är väl med sonen, läsligt när sådana saker händer, kram

    SvaraRadera
  8. Heisan Pirre=) Vakre og stemningsfulle bilder som alltid hos deg. Lussekatter må man ha=)

    bakebordet ditt er så flott=)

    Ha en fin fin dag =) Klem Kerstin

    SvaraRadera
  9. Mums va gott! Saffranssnögubben var verkligen söööt.
    Grillvanten från Indiska har jag oxå köpt några stycken med tillhörande supersöta förkläden, såg du dom?
    Perfekta presenter när min lilltös ska på kalas...
    Kram, Cecilia

    SvaraRadera
  10. Hej, vilka mysgia bilder du visar....så hemtrevligt och mysigt med hembakt och tända ljus.


    kram Marina

    SvaraRadera
  11. Hej, va mysigt du har gjort det. Jag ser en underbar låda i bakgrunden, var har du hittat den?

    Britt

    SvaraRadera
  12. å så mumsigt det ser ut :-)
    vilken fin julstämning det är i bilden...är förståss säker på att det var det åxå.

    Ha det gott
    Kram M

    SvaraRadera
  13. Ojj va gott det ser ut. Förstår att du inte gärna delar "gubben" med nån annan ;)
    Så fint med bakbordet ...

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  14. Anonym10/12/08

    Vilka härliga bilder och bakelse. Underbart! Hälsningar / ela

    SvaraRadera
  15. Anonym10/12/08

    Vilka härliga bilder och bakelse. Underbart! Hälsningar / ela

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails