9.8.08

Rött, blått o vitt....

Vallmon från trädgården....
Hej alla glada... Jobbar ni eller har ni fortfarande semester? På Måndag börjar jag jobba, o det känns lite både och faktiskt.... Hösten gillar jag så det är helt ok, men en till sovvecka vore ju inte helt fel ;)..... Men vi har fortfarande sommarschema på jobbet en vecka till ( =bara dagtid.... inga kvällar o helger-) så det är ju lyxigt. Men jag är väldigt nöjd med min semester. Vi prickade in dem varmaste veckorna, så det har blivit en hel del båtåkning. En tripp till Finland, bada, sola, grilla och så har vi umgåtts mkt med våra vänner.... Jag har även sålt två tavlor, och det är alltid så himla kul. Jag köpte nytt material igår så nu blir det och måla tavlor igen, har haft lite paus från det ett tag.... Jag har fått så mkt inspiration sen jag startade min blogg, så nu är det bara o tuta o köra. Hönshuset då? Jo, ett Galleri fortfarande men även vårt uthus. Har ändrat lite där inne o fyllt på med fler sommarfynd.... Tog in dem här söta trädgårdsmöblerna...och sydde till två kuddar, röd-vit randiga.

Dem här ripsmattorna, som jag skrev om tidigare, hittade sin plats här i hönshuset. Har inte lagat kanterna än, det får bli nån annan gång... Titta vilken härlig skylt! Den här skylten och handtaget till skrivbordet- se inlägget innan-, köpte jag från Gruvgatan 13 i Falun. http://guldkantpalivet.blogspot.com/ En helt fantastisk butik, där rummen,- som är fyllda med dem mest finaste sakerna-, aldrig tycks ta slut. Väl värt ett besök.

Pläden med dalahästar köpte jag från Åhlens för många år sedan. Den hittade också en plats här inne. Lite kuddar som jag har sytt....Rött, vitt o blått. Den färgkombinationen är är så himla fin till sommaren....Fågelburen har fått stå ute i regnet, och nog tycker jag att den är finare nu....

Den här ljusstaken köpte jag från Stockholm för över 10 år sedan, och är en av mina käraste ägodelar. Den får troget hänga med.... Barnens hörna....dem har fått lite kakor gjorda av trä! Är dem inte gulliga så säg....Finns att köpa hos "Mig o Alice", http://b.migoalice.se/ ......och lite kastruller och tallrikar från Ikea.

Nu blir det o fortsätta med verandan. Ingången till verandan från vardagsrummet är nu öppen, öppningen till det nya fönstret i v.rummet påbörjades igår...Ja, det blir en hel del o göra, men attans vad kul det är. ;) Imorgon blir det en tripp till Södertälje, ska bla fira lite födelsedagsbarn....

Ha det gott. Stor kram från Pirre

11 kommentarer:

  1. Oj oj oj så vakkert!!!!! Du er så flink til å lage og pynte. jeg blir stum. Nydelige ,matter og puter du har sydd deg:O=) Jeg er blitt inspirert så nå begynner jeg å sy litt også Kjempegøy. Ha en strålend efin helg. Klem O=)

    SvaraRadera
  2. Ditt hönshus är så fint. Mattorna blev så vackra på golven. Härliga saker du köpt. Har ännu inte haft tid att ta mig till Melindas butik, men är så sugen. Hinn nog inte innan jag börjar att jobba på torsdag. Skönt med en liten mjukstart, två dagar.

    Ha en riktigt skön helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Hej vännen där.
    Förlåt om jag verkade virrig och inte så trevlig idag...men det var sjukt mycket folk i butiken idag, ungefär som öppningsdagen.

    Vilket iochförsig är fantastiskt roligt...men såna här dagar behöver man vara flera i butiken som kan hjälpas åt :-).

    Men herregud människa, du behöver ju inte göra något uterum....Uthuset har förvandlas till något helt otroligt vackert ställe att vistas i.

    Kan tänka mig att Nike & Wilma stortrivs i sin hörna också. Jag vill också haaaaa ett sådant uterum.

    Du, visst var det väl små spetspapper med i kartongen till träbakelserna??

    Ha en fortsatt trevlig helg.

    Kraaam
    Melinda

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder så här på söndagsmorgonen! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Hei! Så koselig du har det! Masse koselig å se på.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Hej!!

    Det var det vackraste hönshus jag någonsin sett! Vad du är duktig... oxå impad av dig som målar, skulle oxå vilja men ger mig aldrig tid.

    Kram C

    SvaraRadera
  7. Är så avundsjuk på ditt hönshus...:O) Kanske mitt risiga uthus kan bli så vackert också någon dag... Ha en bra första jobbvecka!

    SvaraRadera
  8. Åh så fint det var i hönshuset! Verandan blir säkert lika bra, och det ser vi fram emot eller hur!!!

    Tack för din fina kommentar hos mig!

    Kram Kerstin!

    SvaraRadera
  9. åhhh vad vackert du har det där i ditt hönshus...önskar man hade nåt liknande....men enda stället här är ett skjul med jordgolv:) eller en jordkällare...inte lika charmerande eller hur??? Mattornaär helt underbara...passar perfekt.... gillade även de små bakelserna....sermumsiga ut :) Kramiz Annika

    SvaraRadera
  10. Hej vännen så underbart det har blivit i uthuset,håller med Melinda att du inte behöver något uterum du har ju redan allt...
    Men jag vet hur man är att vi kvinnor aldrig får nog Hihi.
    Vilka underbar kakor du inhandlat vill också ha men du har lite närmare till denna underbar affär.
    Ha en mysig vecka.
    Kramis Tess på tildaochmamma

    SvaraRadera
  11. for noen inspirerende og nydelige bilder...
    vil gjerne gi deg en kul award... sjekk bloggen min:)
    klem tara

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails