15.6.08

måla,måla....o en liten frågestund...

Japp, det är väl det jag har gjort lite mellan varven i helgen, förutom jobbat, rensat ogräs, varit på möte o lite sånt. Sen blev jag utmanad av "En mammas drömmar" att svara på några frågor. Det var för några veckor sen, men nu kommer svaren.... ;)
1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Då bodde jag i Södertälje och min son var 1 år. Jobbade som friskvårdare på ett gym ( rygg o friskvård ). Jag var instruktör för olika friskvårdspass, hade styrketränings instruktioner o dyl.

Jag har målat en gammal bänk.... Dem här (vi har två) gjordes till förstukvisten för många, många år sen.

2. Vilka fem saker finns på "att göra listan" idag?

Planera maten till midsommar, verandan, njuta av allt det goda här i livet, fotvård ;) fila- fila- smörja- smörja, tvätta alla kuddar o täcken, för o nämna några.

Ett litet bord som jag har slipat o målat, hamnar nog i verandan sen. Just nu står den inne i hönshuset!

3. Godis jag gillar?

Choklad, saltlakrits, o så choklad igen...

mys...

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?

Lång semester till China o sen adoptera Xingolog, vårt fadderbarn o hans syskon, bygga en barnby nånstans o sen bara njuta av livet med mina nära o kära.

Det gamla myggnätet hamnade här inne också...

5. Städer där jag bott?

Södertälje o nu nånstans i Dalarna ;)

Det blommar....

6. Dessa vill jag veta mer om.

paus i skärgården

mig o alice

broarne

tilda o mamma

mysiga heestrand

galleri m&b

Dem här tjejerna finns på min blogg lista.

Ha det gott, skicka frågorna vidare till sex nya bloggare ;). Stoor kram, Pirre.

7 kommentarer:

  1. Fick just en liknande utmaning som jag skall svara på idag...:O) Intressant att få veta lite mer om dej! Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Vad kul det är att få reda på lite mera... De nymålade sakerna blev jättefina.. Det verkar så mysigt i ditt Hönshus :) Ha en bra dag.. Annika

    SvaraRadera
  3. Kul att få veta lite mer om dig. Blir så avundsjuk på ditt hönshus. Skulle gärna vilja ha det hemma hos mig.

    Ha en bra vecka! Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Hej Pirre!

    Vad kul att läsa dina svar! fast det där med att fila fötterna... Usch. Bara att läsa det får mig att rysa... Det är det absolut värsta jag vet. (Ok, en av alla värsta sakerna då)
    Men det är ju betydligt snyggare med filade fötter måste jag väl också säga... Hihi, vi lämnar det!

    Vilka härliga bilder du visar! Fint bord och bänk du målat. nätet hängandes där är en favorit... Måste köpa mig ett nytt!!!

    Vilken otroligt snygg veranda ni fixat till!!! wow säger jag bara. Grattis!

    Ha det så gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  5. Artig lesning! Og tenk hvor man maler og maler. De må da selge mye hvitmaling i disse dager, man blir vel ikke arbeidsledig om man jobber på en malingsfabrikk nå som alt males i lyse farger eller?,hihi Den ble superskjønn den benken
    Klem

    SvaraRadera
  6. Hej Pirre!
    Wow vad fint ert hönshus är och för att inte tala om er nya veranda!! Den fick du till bra! Har du ritat den alldeles själv?
    Självklart har vi öppet på midsommardagen, men vi tar lite sovmorgon och öppnar klockan 11.00...
    Då är ni såå välkomna!
    kramis Susanne
    ps. Underbar hylla du hittade på loppis. En sån skulle jag vilja ha. Bra du sparade färgen på den...

    SvaraRadera
  7. Men oj vilken fin veranda ni har byggt. Den är ju jättefin! Här kommer ni verkligen kunna sitta och njuta. Kul att läsa lite mer om dig också. Kram!

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails