7.11.11

Sonen bakade frukost!

Höstlovet är slut och imorgon väntar åter skolbänken, och allt vad det innebär, för mina tre äldsta. 

nov.2011 003nov.2011 009

nov.2011 011nov.2011 007

Eric, min son, bakade bröd till frukost häromdagen. Enkelt att baka och väldigt gott =)

Pannscones

nov.2011 013nov.2011 015

1 kaka

1 1/4 dl vetemjöl

1 dl grahamsmjöl

1 tsk bakpulver

1/4 tsk salt

25 g margarin

1 dl mjölk

nov.2011 016

# Blanda vetemjöl, grahamsmjöl, bakpulver och salt i en skål. Finfördela matfettet i blandningen. Tillsätt mjölken och arbeta raskt ihop degen.

# Värm en stekpanna

# Klappa ut degen till en rund kaka drygt 1 cm tjock. Nagga den med en gaffel. Lägg kakan i stekpannan.

# Grädda kakan ca 6 minuter på varje sida. Låt den svalna och dela den i fyra bitar =)

¤¤¤¤¤

Här sitter mina tre yngsta framför tv:n och myser en tidig morgon, och väntar på frukost. Det såg så mysigt ut när dem satt där så jag förevigade det hela. Tänk vad härligt för lilla Lisa att få växa upp med tre äldre syskon som ser efter henne. Man märker hur hon lyser upp när nån av dem pratar med henne eller lyfter upp henne.

 nov.2011 019

¤¤¤¤¤

Önskar er en härlig början på veckan.

Kram Pirre

2 kommentarer:

  1. Mysigt! Måste vara fantastiskt kul att ha så "många" barn!

    Önskar dej en fin vecka.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Det där såg både mysigt ut och lät jättegott. Måste prova att baka jag med! Tack för tipset. :-)

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails