27.11.11

Frossar tidningar =)

Att vakna till spöregn var väl inte riktigt det jag hade väntat mig, trots att regn var att vänta enligt vädret, men det är ju advent för böveln…

tjernas önskelistor 053

Inne har vi fikat, myst, tittat på tv, läst inredningstidningar (till jul unnar jag mig i alla de vackra jul-inrednings-tidningarna som finns i hyllan) och julpysslat.

tjernas önskelistor 056

Jag bakar hellre än äter pepparkakor, så jag  krossade mandel och blandade det med pepparkaksdegen, ställde in i frysen ett tag (för att kunna skära bättre) och sen är det bara och skära “korven” i bitar, i den tjocklek man vill ha på kakorna, och in i ugnen! Mjukare och godare om ni frågar mig =)

tjernas önskelistor 057tjernas önskelistor 059

Ibland är det ok att fika och smula ner soffan i vardagsrummet, när man vill titta på tv =)

tjernas önskelistor 062

Få se om vi tar oss till julmarknaden eller om vi stannar hemma, för det är bra mysigt här i vardagsrummet också idag…

tjernas önskelistor 064

Ha det gott. Kram Pirre

1 kommentar:

  1. Tittade in och såg dina vackra smycken...hade jag haft hästen kvar hade jag beställt ett pannband :)

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails