14.6.11

Älskar golvet!

Att gamla hus kan vara så otroligt charmiga är det nog många som håller med mig om, men ibland undrar man om man inte ska göra en rejäl make over men ändå behålla charmen… men jag tror tyvärr inte att om jag tar fram trollspöet och gör om helt här inne i våran lillstuga så kommer jag aldrig att få fram den charmen som dem här väggarna, golven och taket har just nu! Stugan är –som det sägs- en övervåning till ett hus som är hitfraktad, och tyvärr är det ingen som vet hur gammal den är…

Så… jag ska nog bara måla om köksluckorna som är i en skrikig orangea färg från 70talet, och sen får det nog faktiskt vara så som det är =)

Nu har jag tömt lillstugan från alla loppisgrejer och gjort i ordning här inne för tjejerna ville ha sommarfest för sina kompisar –perfekt och ha det här inne istället för i huset- och tonåringen skulle bjuda hit några kompisar för att lana nån natt fram över.

Gardiner är jag inte så förtjust i men cafégardiner nedtill och gammal såg som hänger upptill blev bra! =) (Dem andra två fönstren ser likadana ut.)

 

lillstugan 017

 

lillstugan 021lillstugan 024

 

Underbar doft blev det här inne av schersminen.

 

lillstugan 031

 

En tallrikshylla till dem här gamla tallrikarna vore bra!

 

lillstugan 033lillstugan 034

 

Skåpet har alltid stått i lillstugan och lika den gamla korgen.

 

lillstugan 025

 

lillstugan 018lillstugan 019

 

Köksdelen har ni till vänster men inget jag visar idag =) Dörren är in till sovkammaren med kakelugn och en trappa upp till vinden finns där inne också.

Jag bara älskar golvet! Gamla trasmattor gör sitt också…

 

lillstugan 029

 

En liten glimt av köksdelen har ni här… Gamla köksredskap som har använts i stugan la jag fram på diskbänken!

 

lillstugan 013

Nu ska jag jobba i två dagar till och sen är det lillsemester igen med barnen. En massa skoj har jag planerat in med dem och så en massa vila =)

Kram Pirre

1 kommentar:

  1. Gud vad underbart med en stuga, och så vackra golv, dörrar och kakelugnar..... du har det bra du Pirre ;)

    kram C

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails