7.3.11

Den va för dyr för mig =)

Jag har länge velat ha ett högt skåp i verandan. Med sina 3,60 i takhöjd så krävs det ett riktigt högt skåp och den jag sist tittade på i en antikaffär var alldeles för dyr just nu när semestern och mammaledigheten ska planeras. Vad göra? Jo, man bygger eget av olika möbler som man har hemma och titta! Ett högt skåp ;)

Lessnar nog aldrig på och titta på en hög med gamla böcker…

 

nya skåpet 001

 

nya skåpet 006

 

Ett av våra kärlekspar här hemma. Och som alltid, våga annorlunda när det kommer till inredning. Det är inte så farligt med plast mitt i allt det gamla =)

 

nya skåpet 013

 

Nu känns det ju lite som att skåpet svävar eftersom man brukar ha ett skåp och inte ett skrivbord under själva skåpet, men det fixar vi till på nåt sätt =) Ett gammalt skrivbord, som har stått så här under många års tid, flyttades hit nu, och skåpet ställdes på den. Själv är jag nöjd för nu känns både öppningen till verandan och fönstret in till sovrummet i verandan helt rätt. Bilder på vad jag menar får ni se en annan dag när rummet är färdigmöblerad.

 

nya skåpet 018

 

Den lilla bokhyllan är en gammal rostig plåtställ. Här har jag lagt mina inredningsböcker.

 

nya skåpet 012

 

Den här finns på andra sidan av skåpet som inte syns på bild. Fatet lyser så fint på kvällarna när man tänder ljusen.

 

nya skåpet 019

 

Under skrivbordet ställde jag den lilla byrån…hmmm, den dammiga… med alla dem söta små lådorna.

 

nya skåpet 017

 

Öppnar man skåpet, ja då har man hittat barskåpet =)

 

nya skåpet 024

 

nya skåpet 022

 

nya skåpet 010

 

Den lilla soffan har flyttat in hit igen. Än så länge står den bra där den står men i veckan så ska jag och mannen iväg på en tripp till mina hemtrakter och hämta flera skåp som jag skulle få av snälla syrran som inte har plats för dem. Så hur det kommer och se ut här inne i slutändan vet jag inte än…men det är ju det som är så kul! Att få möblera om i ett rum med “nya” möbler när dem väl finns hemma. Spännande! =)

 

nya skåpet 028

 

Idag är det den elfte dagen jag är ledig, så nu längtar jag till jobbet! Barnen har åter börjat skolan efter sportlovet och jag börjar jobba imorgon igen. Nu i veckan ska vi lära simskolebarnen stabilt sidoläge och inblås. Härligt och återgå till jobbet när man trivs så bra och vet att man gör nytta =)

Finns det nånting som ni saknar på min blogg eller skulle vilja läsa mer eller mindre av. Skriv gärna till mig =)

Ha en bra start på veckan. Kram Pirre

2 kommentarer:

  1. Ditt hem är fullt av finurliga lösningar, ett perfekt exempel på att inredning inte behöver vara dyrt! Skåplösningen är MYCKET snyggare än ett dyrbart antikt skåp...försöker också till mångt och mycket låta bli att köpa nytt och ta vad man har hemma istället. Det är bara att titta in till dej för att finna den rätta inspirationen!
    Ha det gott du och magen!
    Eija

    SvaraRadera
  2. Eija sa det bäst! Du är helt otrolig på att inspirera Pirre!!

    Vilken fantasi!!

    Hoppas du/ni mår bra och får en fortsatt trevlig kväller.

    Kram Erika

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails