17.4.10

Andras skräp, min skatt...

Hej, allt väl?
Spöregn kallar jag det för och jag bara älskar det! Idag efter jobbet så var det först alldeles elektriskt ute och sen öppnade sig himlen...Underbart friskt =)



Efter regn kommer sol och då var jag ut och fortsatte mina trädgårdsbestyr... Ännu en kall vinter är avklarad och mina Buxbom överlevde...mot alla odds kändes det som. Jag slänger en gammal vetesäck över dem alltid till vintern, och så hoppas jag på det bästa. Envisa rackare dem här buskarna! Kärleksörten börjar titta fram också...






Jag lämnade den här möblegruppen ute i vintras för att den skulle bli riktigt grå och fin och jag lyckades =)




...då passar dem här nya svart/ vita kuddarna alldeles utmärkt till gruppen när det ska fikas ute.




Just nu ligger dem i en gammal låda ute i förstukvisten i väntan på solen...




Fönstret ni har framför er hör till snickarboa...Jag har tagit bort gamla gardiner och påbörjat putsningen av fönstrena. Man måste vara försiktig med dem gamla fönstrena...dem är sköra som bara den  =) Det tar också sin lilla tid, alla uthusen som ska vårdas...



¤¤¤¤¤

På planteringsbordet hamnade det andra loppisfyndet, tvättbrädan. 

Min jobbarkompis gillar oliver..det gör inte jag...men jag gillar burkarna, så dem får hon inte slänga hädan efter utan dem spar jag och har som krukor här ute =)




Ha det gott. Kram Pirre

7 kommentarer:

  1. Hej hopp på andra sidan....
    Jag älskar också regn men då g'rna på sommaren.. Liiite kallt att stå och bara insupa vatten dropparna nu kanske *

    Kan tänka mig att du har att göra med uthuset! Men ack så charmiga de är :=)
    Hoppas du har en mysig Lördag. Kramar kommer här från mig/ Erika

    SvaraRadera
  2. Bor du bara 4 mil fr mej, det ser så somrigt ut på din gård: ) Underbara bilder och inspiration som vanligt och vet du, jag gillar inte heller oliver meen älskar burkarna, din planeteringshörna påminner om min, nu kittlar det i fingrarna att sätta igång, ha en mysig helg bloggvännen! Mari.

    SvaraRadera
  3. Så härliga bilder. Har passerat Säter när det regnade för fullt. Äldsta sonen övningskörde och tyckte att det kändes halt av allt regn. När vi kom till Borlänge sken solen:)
    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Jisses vilken mörk himmel där på översta bilden.
    Gulligt med små violer in olivburken.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar vännen, jag gillar!! härligt med vår och vackra utemöbler, knoppar som brister och allt annat härligt...

    SvaraRadera
  6. D såg nästan ut som åska!!huu..kul ide´med burkarn D var ju jätte snyggt...
    Ha en bra vecka=)kram wivi

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga vårbilder du visar, det ser så underbart ut med allt som börjar knoppas :-). Här är det en bit kvar, vi har till exempel fortfarande snö!

    Jag förstår att man måste vara lite försiktig när man putsar äldre glasrutor, men vad roligt ändå att det sitter kvar i fönstren!

    Ha en fin kväll!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails