5.2.10

En ny vän =)

Hej på er i snön. Hur står det till?

Här är det finfint. Fick förfrågan om jag ville jobba dagtid idag (7-13) istället för kväll, och det tackar jag för... det är mysigt o jobba fredagkväll på badet, men ibland är det ganska så skönt och ha det gjort så att säga. Hela fredan har man på sig att helgstäda och handla och greja, och då kan man i lugn o ro åka till jobbet imorgon bitti, med vetskap om att allt är fixat inför helgen....det är vardagslyx för mig =)

Dem senaste dagarna har jag bekantat mig med min nya vän "Nikon". Jösses vad kul det är med en ny kamera. Jag trodde att jag hade en ganska så bra kamera iaf, men oj, vilken skillnad det är. Jag har läst och pluggat nu så jag börjar bli lite haj på den, men det är mycket mer som jag måste lära mig, och därför så ska jag gå en fotokurs för att det ska bli så bra som möjligt. Jag kommer att fota mycket i framtiden också, så därför tänkte jag att nu satsar jag på en bättre systemkamera.

Dem söta blommorna köpte jag när jag handlade på Ica idag. Vad dem heter kommer jag inte ihåg, men söta är dem. Buketten ser lite tanig ut, men passar ändå bra här i vardagsrummets ljusare del, med dem gamla möblerna.







Kannan är köpt från en antikaffär för länge sen...




Under bordet står det en ljusgrön, sliten låda. Färgen är helt underbar...



¤¤¤¤¤


Och så har jag blivit tilldelad två utmärkelser. Jag är så glad och stolt över dem utmärkelser jag har fått =) Tack snälla Ullis och Johanna för utmärkelsen. Och då ska man ju även berätta sju saker om sig själv. Jag har gjort det förut men nu kör vi igen, och den här gången skriver jag bara positiva saker och saker som jag är stolt över =) För det negativa om mig är ju inget kul, eller hur?....


# Älskar människor som får mig att må bra, att jag känner att jag kan vara mig själv med dem, som får mig att skratta -jätte viktigt-, människor som jag kan diskutera med om allt, och så behöver man inte tycka lika, utan det roliga är att få diskutera om allt mellan himmel och jord....för diskutera, det gillar jag =)

# Jag är envis som en röd gris. Än så länge har det bara varit positivt...hihi...och så gillar jag att vara generös. Varje månad skänker vi pengar till välgörenhet. Det är nånting som jag tycker är viktigt.... Och så gav jag bort en resa till Chile en gång -som jag vann-, till en vän som jag tänkte fick mer ut av den än jag, eftersom han kom därifrån =) Kändes riktigt bra i hjäreroten ska  ni veta...

#Jag har en lillesyrra, en tvillingsyrra och en storesyrra. Och så har jag två halvsyskon och en halvbror i Finland. Jag har så otroligt många kusiner så jag vet inte ens hur många dem är sammanlagt =) Har faktiskt aldrig räknat. Min mormor fick 14 barn och farmor fick åtta barn så släkten är tjock o go =) och så har jag en herrans massa bonuskusiner från "farsans" sida, dvs min bonuspappans sida, han som jag kallar för min farsa. Så ni förstår, jag äääälskar stora familjer och trivs bäst när julen firas med en massa springande dryga ungar runt fötterna, ungdomar som försöker att hitta en lugnare plats att vara på, mammor som springer och grejar i köket och pappor som sitter vid tv.n och försöker titta och diskutera. För o inte tala om den äldre generationen som ska hjälpas in på toa eller att nån ska hjälpas för att den har tappat sin käpp =))))... Och så har jag föräldrar som alltid har ställt upp, dem är bara såååå underbara människor. Love you =) Om det inte vore för dem och att dem hade orkat, så hade jag och mina syskon tex. aldrig haft möjligheten att åka runt o sjunga och uppträda på helgerna, och vara med i TV tre ggr. Och allt annat dem har ställt upp på.

#Jag är utbidad barnskötare, friskvårdare, legitimerad badvakt, ordningsvakt, instruktör i sju olika grenar inom friskvård, simlärare -steg 1-, så att ja, jag gillar att plugga =) Älskar nya utmaningar...

#Om jag vinner en massa pengar ska jag köpa en större gård vid vattnet, där jag kan ta emot barn och ungdomar som inte har det så bra, och där dem kan få bo och hjälpa mig med butiken och med min "bed and breakfast", och alla djuren som jag då ska ha... =) Och så har jag nån anställd också....Och så ska jag överraska mannen med att han ska få förvekliga sin dröm. En (-helikopter-) pilotutbildning....den köster penga vetu, och så ska det ju självklart stå en helikopter på gården....hmmm, jag måste vinna en hel del pengar! haha.... Tänk vad kul va?...och du, tänk vad många Tolix stolar jag kan köpa? oh vad fina dem är....

# Jag har alltid gillat att sporta. Dansen och aerobicen är väl dem sportena som jag la mest tid på, i min ungdom.

# Jag har landat i mig själv nu. Har haft ett år av en fruktansvärt massa jobbiga funderingar om allt kring livet och jag stod i mitten på en sexvägskorsning och snurrade bara runt och visste inte riktigt åt vilket håll jag skulle börja gå åt. Det var precis som att nu när alla tre barnen går i skolan så blev det så konstigt och tomt här hemma så jag tappade bort mig själv lite...Men nu så =) Håller på o förverkligar min åtta år gamla dröm, gårdsbutik och nätbutik... JIPPPIIIIII ....och så har jag världens bästa man som peppar mig hela tiden för han tycker det är lika kul o spännande som jag =) Han brukar säga det att vi satsar nu, för det är hans dröm också, att vi tillsamman kan jobba med det här och framförallt, att en av oss kan jobba hemma =) men jag älskar mitt yrke som jag har nu, så jag tänker inte säga upp mig, utan det blir och gå ner i tid lite till bara sen...Det ska inte bli ett stressmoment det här, utan vi tar det för vad det är i början. En mysig butik ute på landet, som har öppet två dagar i veckan där du kan bara sätta dig ner och titta och inspireras eller handla...Sen har jag ett galleri här hemma så det blir ju inte helt nytt att vi har öppet hemma för allmänheten...

....HAR NI SOMNAT? =)....


¤¤¤¤¤


Nu ska jag vara tråkig och skriver att jag ska skicka vidare den en annan gång, men så får det bli. Och så har jag fått en förfrågan, som har med mitt bloggande att göra, så jag har en hel del kul att berätta för er. Men vi tar det nästa gång....för nu är det fredagsmyyyyyyyyys......

Trevlig helg önskar jag er. Kram Pirre

13 kommentarer:

  1. Hej du fina!

    Vill bara att du vet hur underbart det är att komma hit!
    Vackert i varje vrå och ett lugn som fångar min lilla själ.
    TACK!

    Kram på dig och en härlig helg...

    SvaraRadera
  2. Va bra, nu vet jag en hel del om dig !!! He he heeee... Jo, bilderna ser bättre ut eller ? Jag tycker dina bilder alltid har sett bra ut men det ser lite "starkare " ut nu. Vi ses...

    SvaraRadera
  3. Helt underbara bilder! Ser ut som om det blir mer "djup" i bilden... Vad är det för kamera? Pris?

    Ha det så skönt och hoppas ni får en riktig mysig fredagskväll!!!
    Kram
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Jag är så gald och blir så varm i hjärtat när jag hör att du jobbar så hårt för dina drömmar!
    Jag har en dröm som jag ska jobba på nu i år och jag hoppas nå dit jag vill inanna året är slut.

    Lycka till med allt, det kommer att bli så finemang!

    SvaraRadera
  5. Oj oj!! Gillar alla bilderna! Superfint bord, och detaljerna kring det!

    Trevlig helg önskar jag dig!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att få läsa:) och vilka härliga bilder du tagit och bordet är ljuvligt kram kram sandra

    SvaraRadera
  7. Så kul att få läsa en massa positiv saker om dig. Tänk att det är butik på gång i alla fall, jag som trodde att det inte skulle bli något av det just nu. Ser fram emot det:) Så mysiga bilder.

    Ha en bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  8. Skitsnygga foton på vackra tiung! Pirre,m en kosntnärlig kvinna med smak och en hel jäkla hög släkt: ) Trevlig helg! Mari.

    SvaraRadera
  9. Ja dette var spennende og hyggelig lesing.... moro å få vite litt mer om deg... og du er en spennende dame..

    Så utrolig flott bord.. blomstene minner om de vi kaller for voksblomster...

    ha en herlig helg..

    Klem Kerstin

    SvaraRadera
  10. Spännande att läsa lite om dig. Du verkar vara en väldigt positiv person. Bilderna är superfina. Jag gillar din blogg.
    Ha en fin helg
    Kram Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder du visar. Sååå kul med en ny kamera!! Vill också ha!! Såå frustrerande när den inte fungerar som den ska. Min bara lägger av rätt som det är..
    Kul att läsa om dig!
    Ha en härlig lördag kväll!!
    Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  12. Hej!!
    Vad mycket det händer i ditt liv nu!! Så kul, Lycka till med Allt!!
    Bordet är så fiiiiiiint, vill ha;o)
    Ha det bäst;o)

    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder! Sak också satsa på en ny kamera snart! kramar Susanne

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails