22.2.10

"Blunda tjejer, blunda...."

Ja, så borde man kanske ha sagt till dem med facit i hand, och med tanke på åtta åringens arga reaktion, men när man står där och är lite i chocktillstånd så tänker man inte så, och det är ju inte nåt konstigt med det hela egentligen =)...



JO, dagen på jobbet var härlig, precis som den ska vara. Får ett samtal om en dryg grej och ja, dagen känns mindre kul! "Skit samma jag får fixa det på nåt sätt", och det ordnar ju sig till slut, förutom att jag åker hemåt och är fortfarande irriterad över att det finns människor som tar andra för givet, när dem själva inte orkar sköta det som ska skötas...det går inte hem hos mig =)....Nåväl..Väl hemma släpper jag in hanhundarna från hundgården och tiken Speja som höglöper får också gå ut och kissa...Jag tar in dem igen och låser in Dacke som inte är kastrerad, in i en bur tills jag kommer hem, för jag ska bara hämta tjejerna från fritids...Tonåringen är hemma och ber han hålla lite koll för man vet inte om Goliat, som är kastrerad, ändå försöker med nåt..."Tio minuter" säger jag och åker iväg...



...Kontraster är det, med svart linneduk, patinerade små krukor i en stålkorg och rosa tulpaner. Den nya bordsdekorationen i verandan...

Väl hemma igen...Öppnar ytterdörren och ska ta av mig skorna och ser dem tre..."NEJ NEJ NEJ" skriker jag, men såg att det redan var försent. Dacke och Speja satt fast så han hade redan fått till det =)))) ja, han såg nöjd ut och Goliat satt bredvid och stirrade på dem två som en fåntratt. Tonåringen satt uppe i sitt rum och spelade spel ganska högt och Dacke hade lyckats få upp buren...ooooh vad drygt....





Jag som var lagomt irriterad innan kunde ändå inte annat än småskratta -försökte hålla mig, jag lovar- när jag såg tjejernas min. Åttaåringen började grina för hon som börjar bli medveten tyckte dem var äckliga och sexåringen hade så stora ögon så dem höll på och ramla ut. Ja, jag borde ha bett dem gå bort så dem inte såg det hela, men hann riktigt inte med där...


...eller bara med ljus till kvällen var riktigt mysigt....


När det hade lugnat ner sig kommer åttaåringen fram och är fortfarande förbannad över det hela. Då säger sexåringen: "Vad är du arg för, det är faktiskt helt normalt! (?) och mamma, bara Goliat får vara i mitt rum för Speja bara löper och Dackes grej är där, och om han går upp i mitt rum så blir det bacillusker på min matta"....




Ett samtal till veterinären stod på tur och nästa vecka ska tiken få två sprutor, för några fler hundar i den här familjen blir det inte..... just nu....

En dag på Torgården...Hur har din dag varit?...

¤¤¤¤¤


....hoppas eran dag har varit bra =)....Ikväll ska jag iväg och träna, fast den här gången ska jag inte leda vattengympa utan nu ska jag vara med i vattnet och delta, ska bli så skönt.....

Kram från mig och Goliat, ni vet han som får vara uppe i sexåringens rum =)






16 kommentarer:

  1. Hahahaha!!! Nämen oj så galet det kan bli!!
    Lite biologilektioner hemma hos er...?

    Hoppas du har det riktigt skönt på gympan åtminstone och kan koppla av efteråt :)

    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Jädrans vilken historia! Du har förgyllt min dag :DD. (Vi kastrerade vår hankatt förra veckan...:).)

    SvaraRadera
  3. Oj hjälp! lite struligt!! Voj ändå. Inte lätt med många hundar...

    SvaraRadera
  4. Kan tro att det var cirkus hemma hos er..kan ju inte göra något annat än att le åt tjejernas kommentarer..:)

    kramen

    SvaraRadera
  5. Oj,oj så det kan gå...så är det att vara hundägare med olika kön..inte lätt alla gånger. tur det finns sprutor nu för tiden..
    Ha en go kväll nu när det lugnat sig för er..Kram Torprosen

    SvaraRadera
  6. Hahahaaaaaa! va kul ! Bacilusker !!Heheheeeee! Va roliga de é... Snyggt på bordet. Ha det. Kram

    SvaraRadera
  7. hej,
    oj oj vilken dag, då har min varit väldigt lugn:) hade en tik som hade lite roligt på äldre dag och fick oxå åka iväg för att ta sprutor.
    Hoppas din dag blir bättre imorgon.
    härliga bilder:)
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  8. Hoppsan! Se så det kan gå när inte haspen är på... *haha* Nu förstår jag äntligen det uttrycket! Har haft en lugn dag om man jämför med dig...
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  9. Hahahahaa, nemen Dacke... ! Kan se tjejernas reaktion framför mig, hahahhah bacillusker, dom är ju bara för söta! Nåja, hoppas det löser sig, vilket det såklart gör! Ses på lördag, puss å kram

    SvaraRadera
  10. Förstår att du hade en jobbig dag men din historia förgyllde min. Tack för ett riktigt gott skratt!
    Kram,
    Cia

    SvaraRadera
  11. Åh jag vet inte om jag ska skratta eller gråta förstår din frustation när du kommer hem det var nog droppen. Hoppas allt löser sig Vännen.
    Kram Theres

    SvaraRadera
  12. Ja men tjejen hade ju läst den där boken du nämde.. Men det blev väl för uppenbart... Livet går i 200 många gånger. Men det blir bättre med åren.

    SvaraRadera
  13. Ojdå hahaha hos er händer det grejer.... =)
    I och för sig hos oss med, här väntas kattungar vilken dag som helst!!

    Hoppas resten av veckan fortskrider lugnare... hihi

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  14. Oj, vilken dag....! Jag tror att jag skulle ha brutit ihop om jag kommit hem och hundarna hade parat sig, men det är klart, det finns ju medikamenter man kan få hos veterinären som tur är! Du gjorde det bra som behöll lugnet ;-).

    Gisses, jag kan precis se allting framför mig... stackars dig!

    Det var ett jättefint foto av dig och Goliat! :-)

    Ha en fin kväll!

    Kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  15. Hej på er

    Hoppas nån ser det här =) Har problem med "nytt inlägg" Funkar ej, det står att det är fel på sidan...är det fler som har samma problem? eller är det kanske bara min blogg som strular...hör gärna av dig =)

    Pirre

    SvaraRadera
  16. Hups! Ja, ja tur det finns motgift!!! Hundarna hade i alla fall en riktigt alla hjärtansdag, på fel dag dock. Härligt inlägg du delar med dig av - behövs lite skratt ibland och det fick jag. Ha det gott, Marie

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails