3.4.12

Inte smutsiga hänger här!

Ni som följt mig vet ju att jag gillar att inreda med jeans! Jag syr kuddar och plädar av gamla jeans som jag gärna inreder med, för den blå färgen i jeans gillar jag skarpt och det grova tyget i sig är ju så fint!

påskpyssel 2012 035

För några år sen var det många som hängde sina jeans i krokar i sovrummet som en häftig inredningsdetalj. Jag tänkte att det är inte bara snyggt, utan också praktiskt om jag gör det i Niikes rum.

Niike, åtta år,  älskar kläder av jeanstyg (brallor, skjortor, shorts, västar mm) men problemet är att hon tror att brallorna måste tvättas som andra byxor oftast, bara man har haft på sig dem en dag!

påskpyssel 2012 034

Har man inga större fläckar så blir ju inte jeans skitiga efter en dags användande och -enligt henne- smutsiga kläder hamnar ju inte i tvättkorgen utan på golvet… Så… upp med jeansen i krokar i hennes rum, och där kan hon ha jeansen hängandes tills det är dags att ta på sig brallorna igen! Vi får se om det funkar =)

Snyggt, praktiskt o förhoppningsvis tycker Niike att det är lättare och roligare att städa efter sig.

påskpyssel 2012 033

Inte bara en ny hängare i Niikes nya rum, utan en förstoring på henne och hennes hund Dacke som jag tog när hon va hemma och va sjuk en dag.

påskpyssel 2012 027

Kärlek =)

påskpyssel 2012 028

Ha det gott. Kram Pirre

1 kommentar:

  1. Smart det där med krokar och jeansen.
    Kamske något att ta efter till dottern.
    Tack för tipset
    kram

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails