9.2.12

Hej igen!

Allt väl med dig?

Nu är jag på G igen och här hemma har vi bara umgåtts och haft små projekt för oss. Eller rättare sagt jag har haft lite projekt för mig! Jordvärmepumpen har lagt av också, så vi har frusit och eldat =) Har inte hittat felet än men kanske får vi värme snart igen. Det är inte kul och vakna och se att det är sjutton grader inne :(

wilma 10 år 022

Men för att påskynda värmen och våren lite så har jag beställt lite nya kuddar! Tjejerna ville ha nya och jag beställde en fin kudde från H & M Home till köket.

Tallrikshyllan till höger om bild, har fyllts med gamla porslinstallrikar från gården, istället för dem silvriga faten. Lite mer “vårligt!”

wilma 10 år 025

På hyllan bredvid kylskåpet står det två gamla krukor som jag inte har kunnat göra mig av med =) Dem här höga terrakottakrukorna köpte jag från NK för tretton år sedan , när jag fortfarande bodde där nere. Favoritsaker som jag gärna tar fram lite då o då! Passar bra med dom andra bruna detaljerna och tapeten i köket. En gammal träslev tittade också fram…

flaskor 018flaskor 019

Kan man inte ha för många av…

wilma 10 år 012

Igår fyllde våran Wilma hela tio år och det ska firas ordentligt nu på lördag med discokalas och allt vad det innebär =) Tänk vad tiden går fort. Hon fick en egen dator i present nu när hon är så stor. Som hon har längtat! Äääääntligen sa hon.Här är Wilma och våran yngsta Lisa som har hunnit bli ett halvår.

wilma 10 år 046

Lite panik har jag…tiden går för fort! Sista föräldraledigheten för min del…Det känns jobbigt måste jag säga, jag har inte riktigt fattat det än =)

Idag ska jag klä om en fåtölj som åttaåringen ska ha i sitt rum. Jag har handlat gardiner, kuddar, taklampa, matta och krokar till hennes rum. Det här projektet har dragit ut på tiden mycket tack vare att värmen i huset inte existerar, men men, nya friska tag nästa vecka.

Ha det gott. Kram Pirre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails