12.8.10

Helheten blev ok!


Rena fönster och ett fräschare sovrum, är vad jag har hunnit med och fixat idag. Hittade inte riktigt den säng jag ville ha, så jag målade om en gammal furusäng som har stått i förrådet och dammat i många år nu. Jag är inte alls förtjust i såna här krusidulliga sängar men den blev helt ok tycker jag, när jag såg helheten. Och så med färg på förstås. Den duger tills jag hittar en säng som jag verkligen vill ha =) och så blev sängen så härligt hög med dem nya madrasserna. Ikea har riktigt sköna madrasser tycker jag, och det blev höööga madrasser och en tjock bäddmadrass på det hela. Ikea har också en kanonbra madrassguide där ni fyller i hur ni sover, vikt o.s.v, och så får ni namnen på dem madrasserna som passar er =)Klicka här!

Sovrummet är inte helt klar än, lite mer fix är det kvar, men några bilder kommer här.

Från vardagsrummet kommer man in till vårt sovrum.


Kuddarna har jag sytt förut och den virkade pläden färgade jag för ett tag sen. Nu när jag tvättade den tappade den ganska så mycket färg, så nu är den mera grå än svart...men det gjorde inget, den ser bara ännu mer gammal och använd ut =)


 En gammal klocka, efter det gamla gårdsfolket, står nu som prydnad vid sängen.


Pottskåpen hör till sängen, och dem har vi använt i några år nu. Porslinsknopparna från Indiska.


I vårt sovrum är det ganska mörkt eftersom vi inte har nåt fönster utåt. Den finns nu ut mot verandan.. Men ett sovrum är ett sovrum så det räcker gott och väl med det lilla ljus vi får in.


¤¤¤¤¤

Förutom små roliga projekt inne så badas det en hel del. Nu ska jag hoppa i plurret med sexåringen som har tråkigt, och ikväll blir det och ta fram symaskinen...det var länge sen =)

Blöta kramar till er// Pirre










6 kommentarer:

  1. Du har såååå mysigt hemma Pirre! Vill fortfarande komma och titta live!

    Hoppas du får en underbar helg och att solen skiner över oss alla :)

    Kramar Erika

    SvaraRadera
  2. Jättefint - som alltid hos dig!!
    Jag har länge planerat att måla om vår furusänggavel, det får bli i höst när det inte finns mera jobb ute i trädgården ;)
    Tack för inspirationen!
    Ha en skön kväll, kram!

    SvaraRadera
  3. Jättefint blev det.... tänk bara vad lite färg kan göra...:) sonen här har köpt hus nu o ska börja greja.. gissa om det kliar i mammas fingrar att "hjälpa till".... ser skönt ut med ett kvällsdopp i poolen... Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Sängen var ju jättefin..:)..Härligt att måla om gamla möbler och saker än att bara köpa nytt jämt..:))..Kram/Annelie

    SvaraRadera
  5. Men va du lyckas få till det jämt!
    Supersnyggt.
    Ni har verkligen ett personligt, mysigt, varmt och vackert hem.

    Jag njuter dagligen av tavlan och har gått och nynnat på "Av längtan till dig" sedan tavlan kom in i vårt hem hi, hi...

    Kram, Cecilia

    SvaraRadera
  6. Härligt att få fixa i sovrummet. Det är ju tur att man kan fixa till en massa med hjälp av färg;) Kul att du har träffat Cecilia, det har jag också gjort vi ett tillfälle. Här är en till som aldrig skulle skaffa Facebook och är nu helt såld;) Har dessutom hittat en massa gamla kompisar som jag inte hade en aning om var de är i dag. Det är det bästa av allt. Man behöver ju inte uppdatera hela tiden och bara kolla in och läsa. Det tar inte alls lång tid om man inte har massor av vänner att följa och det har inte jag.
    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails