6.6.10

Sommar....



...innebär en hel del nya kuddar som jag syr =) Idag kände jag för och sy nånting i grönt, svart och rött efter att jag fyndade två små bord från ett loppis...Det mindre bordet hamnade i det gamla hönshuset, galleriet, och det andra bordet ställde jag inne i den lilla förstukvisten i lillstugan. Tanken var att jag skulle måla borden men när jag väl kom hem så gillade jag färgen iaf, och jag kan ju fundera på det över sommaren om dem ska målas eller inte. Jag är ju en färgmänniska så det passar ju mig att ha kvar dem så här illgröna =) Kuddarna är sydda i bomulls tyg samt svart linnetyg. Spets och virkade blommor gjorde det hela lite roligare. Lite Dalarna möter Lappland möter 70tal...
Sänder er en hel kavalkad med bilder.






Målade den gamla trädgårdstolen svart. En bänk i samma stil är också snart klar, så mera kuddar och nymålade möbler är på G =) Jag gillar det här med kontraster...Betonggolv, gammal ripsmatta och så  bordet...




Dalahästen målade sonen när han var fyra år. Skulle vara kul om han ville måla kurbits på den också...


En gammal gul stol får hålla den svarta stolen sällskap...Hängde upp en tavla -som jag har målat- som fångade upp färgerna på det hela..."Åkrar" heter den och det är målat ur minnet hur det såg ut hos mormor i Finland/ lappland, när jag var liten....






¤¤¤¤¤

Förstukvisten i lillstugan.















Som ni ser så är det gammalt och slitet, men jag gillar dem här originalfärgerna så dem är jag lite rädd om. =)


Här kan ni se vad jag sydde för kuddar förra sommaren. Lika färgsprakande som dem andra
 =)
Kram till er // Pirre

4 kommentarer:

  1. Vilka roliga kuddar du sytt! Alla glada färger passar så bra hos dej :O)
    Ha en skön vecka! Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jo du vännen du är en färgmänniska och det passar dig så bra! vilka kuddar- vilka väggar-, vilka färger!! Jag älskar ditt hem!! så underbart egen stil!!

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt! Maffiga färger och så "multi-talang-ig" du är! Det sista fotot med din tavla i bakgrunden skulle kunna vara ur vilken inredningstidning som helst och det är så härligt med färg i en bloggvärld som annars är ganska vit (i alla fall den del av bloggvärlden där jag promenerar... ;-)

    Varmaste hälsningar,
    Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera
  4. Härligt med färger! Fina kuddar du sytt!!!

    kram Johanna

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails