22.3.10

Hemma igen =)

Hej på dig. Hur e läget?

Nu är man hemma igen efter en tripp till stan och till syrrorna. Vi hade det riktigt roligt och det är verkligen välbehövligt med ett rejält avbrott i vardagen. En tjejfest var precis vad jag behövde, jag har inte varit ut på tre år, och det kan ju inte bli bättre än att ha tre syrrer som man älskar så mycket och har så himla kul med =)

En tjejig bål smakade gott =)



Inga måsten, bara att ta det lugnt -( inte för att jag ser lugn ut, utan mer som att nu är det fest...hihihi....)- och bli serverad =))))


Lillesyrran är längst =), jag, storesyrran och min tvillingsyrra...


¤¤¤¤¤

Idag längtade jag efter att få pynta lite ute i förstukvisten. När det är varmt och soligt kan man ställa lite blommor ute men bara jag kommer ihåg och ta in dem till kvällen....



 Plåt ägg....


...är nästan ännu finare när man öppnar dem...


En gammal oljetunna var så otroligt fin med den gröna färgen, så den hamnade här på bordet...






Mera påsk av mig kan ni se här.

Snart är det vamt på riktigt hörni. Dem lovade att det skulle bli kanon väder på Torsdag. Jag hoppas det stämmer =). Ha det gott. Kram Pirre

7 kommentarer:

  1. Men vilka vackra systrar ni är!!!!

    Verkligen söta allihopa och vilken påskstämning och mysig veranda! De där äggen var häftiga, vackra och ovanliga!!! Ha en bra ny vecka Pirre! Mari.

    SvaraRadera
  2. Vilka festpinglor, söta som bara den!
    :)

    SvaraRadera
  3. Ser ut som ni har haft en underbar helg, skönt med ett avbrott:)
    påskäggen var ju bara för läckra:)
    ha det så gott!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  4. Men snälla Pirre vad lika ni är!! Titta på era ögon....Vackra som ängen är ni också allihop.
    Din kommentar om kost = Jag är väldigt påläst när det gäller kost och håller fullständigt med dig. Men jag är så fruktansvärt beroende av socker så enda sättet för mig att bli av med det är att sluta tvärt! Det är inte många som förstår vilka mängder jag äter VARJE dag.......
    Och sen tror inte jag på att gå på kalorifri kost utan jag försöker bara ta bort vitt mjöl...så gott det går.
    *************************
    Sen vill jag berätta om när jag blev spådd :o)
    Det finns en man som man kan ringa i Luleå. Det är ett vanligt nummer så det kostar som ett vanligt samtal. Vill och kan han så svarar han. Och gör han det skickar du sen 100:- till honom.

    Vi hade hemligt nummer när jag ringde så han kan verkligen inte ha skaffat några som helst uppgifter om mig.
    Jag ringde för att fråga om 3 saker. Den viktigaste var om/när jag skulle få barn. Det här var i feb. Vi köpte huset i Nov. Och min största och enormt starka önskan var att få barn vilket det hade varit i måååååååååååånga år.
    Jag jobbade/jobbar på SSAB och satt i en kur med en massa datorer och skärmar runt mig. Före det jobbade jag som servitris men fixade även med allt annat, tex att stå i kassan.

    Han svarar och säger: Jahaja, du vill veta lite om dig själv? Och sen rabblar han...

    Han sa att jag ser att du flyttat till ett stort hus (och det anser jag att vi har). Och sen såg han en massa papper på gården vilket han inte förstod varför men det slog mig när jag lagt på att vi hade precis fällt ner en 15 stora tallar på gården.

    Jag ser att du jobbar som servitris säger han. Och att du även står i kassan mm. NEJ, sa jag. Men då jobbar du i ett rum fullt med skärmar runt dig sa han...:o)

    Och så sa han:
    - MEN! Jag ser att du vill mycket mycket mycket ha barn! Åh vad du vill ha barn! *ler*. Och ta det lugnt sa han, det blir du. Bara du gör som jag säger. Nästa gång ni har sex ska du ligga kvar i sängen. Ha inte så bråttom med det sanitära. och grejen var den att vi var snabba på att gå raka vägen till duschen ;-).
    Gör du som jag sagt är du gravid om 2 månader. Och DET VAR JAG!
    Det första blir en pojk, och den andra. MEN, sa han. Vill du ha din flicka måste du få ett tredje barn.

    Så jag har alltid vetat vad jag skulle få ;-)

    Sen var det en massa annat han visste som ingen annan vet så jag kan lova att jag var en aning skakis när jag lagt på och allt fått sjunka in.

    Skule gärna göra om det :o)

    Stor kramen Erika

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med så många systrar :O) Har ännu inte börjat påskpynta... det borde jag nog kanske. Finfina ägg!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Hej Pirre.
    Vilket vackert hem du har!
    OCH vilken vacker systerskara...
    Tänk att lillasystrar alltid är längst, det är min med ;)

    Må så gott.
    Lisbeth bagarstugan/sötebröd

    SvaraRadera
  7. Kommer inte ihåg hur jag hamnade här, men tack för att du har delat med dig av ditt vackra hem. Fått så mycket ideer att jag nog måste lägga till dig på min blogg roll.

    Annelie

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails