28.1.10

Klassresa

Hej. Hur e läget?

Min helg börjar redan ikväll, så jag är laddad till tusen med mina projekt =) Jag var till skolan på möte idag, och vi föräldrar och våra barn som går i sexan, ska fixa deras klassresa. Jag tog på mig att vara den som håller lite i trådarna, så nästa vecka kommer alla föräldrar och barnen hem till oss på fika och då ska alla ha med sig förslag på en resa dem kan göra. Jag kommer ihåg när jag gick i mellanstadiet hur kul det var med klassresa. I femman åkte vi till England, två lärare och 31 elever, det ni =), och i sexan åkte vi till Finland. Vilka härliga minnen man har =)....Så har ni bra förslag som en sexa kan åka till på klassresa, nånstans i sverige förstås, så hojta till. Det finns säkert en massa roliga ställen att åka till, men som man inte vet av. I Maj är det tänkt att dem ska åka. Det är en liten klass på sex elever....

¤¤¤¤¤

Jag var till indiska och handlade några färggranna kuddar. Dem har så många fina kuddar så det är alltid svårt att välja. Och hon i butiken sa att det kommer in flera nästa vecka så jag avvaktar med att köpa resten...

Denna söta elefant (-älskar elefanter-) är ett kärt minne, som har följt med mig länge nu...



 Det är så kul med alla färger nu...



Jag håller på o målar träljusstakar. Några är klara...



Häftiga ljuslyktor från Indiska....



...som lyser så fint när ljusen tänds...



 Som jag skrev tidigare, allting i vardagsrummet är inte i starka färger... =)



Med denna bukett vill jag önska dig en underbar helg. 

Här kan ni lyssna på min lillesyrra =)



Kram Pirre

8 kommentarer:

  1. Älskar oxå indiska! De har verkligen underbara inredningssaker där. Ursnygga ljusstakar...
    Jag tycker att Kolmården är ett trevligt resemål. Finns mycket att göra och se.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Snygga ljusstakar syrran ! Ja, visst va det kul o resa på klassresa. Jag ska kolla lite ställen o med sex elever kan man ju göra coola o lite dyrare saker.
    Rena lyxen... Vi hörs puss o kram

    SvaraRadera
  3. Jag handlar mycket på Indiska gillar speciellt deras gardiner!!

    Vad sägs om Öland!!??
    Solens och vindarnas ö;o)
    Trevlig Helg!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hej! Var med på en skolresa när barnen gick i skolan och vi var till Gränna och Visingsö. Upplevelsen för barnen var nog att åka remmalag. Riktigt trevligt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Hej på dej.
    Har smygit här hos dig ett tag... ;)
    Du har en jättetrevlig blogg.
    Kika in hos mig, du har nåt där...

    kram johanna

    SvaraRadera
  6. Kul med klassresa. Här brukar maken se till att han kommer med när de åker i sexan. De brukar inte ha så jättemycket pengar så ett perfekt resmål har varit Furuvik med övernattning och Alborgen (fångarna på fortet) på resan dit eller hem. Göteborg är ju annars superkul att åka på skolresa till. så mycket fint du har hittat.Du har något att hämta inne hos mig om du vill.

    Ha en riktigt bra helg!
    kram Ullis

    SvaraRadera
  7. **Oh klassresa, va härligt, vi åkte till Paris när jag gick i 9:an vi åkte oxå i maj, helt underbart!, hoppas att ni kommer på något riktigt roligt**

    SvaraRadera
  8. Åh klassresorna har verkligen etsat sig fast i minnet på mig.

    ja du vad ska jag rekomendera! Hm... Göteborg är ju ett säkert kort.-

    Kram Marina

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails