12.10.09

Liten blir stor....



I en femårings värld så är det mycket som fortfarande är på låtsas, och det är kul att leka och låtsas att man är någon annan en liten stund. Niike, våran femåring, eller snart är ju hon sex år =)..., har ett rum där fantasin kan flöda, vare sig hon och hennes kompisar vill leka indiska prinsessor, Pippi långstrump eller bara vara sig själva.





Mysa vid sin brasa är mysigt! Jag har sytt kuddar till hennes myshörna. Eftersom hon har murstocken i sitt rum , som för övrigt är ett gammalt kök, så tyckte jag att det vore kul med en låtsasspis här inne. Jag har en man som kan bygga han...jag planerar och han bygger =) Bra team work där...






¤¤¤¤¤

När jag var lika gammal som Niike, och det var länge sen, så hade jag på mig dem här näbbskorna. Har man rötterna i finska lappland så måste man ju ha såna =).... Jag är så glad att dem finns kvar...






¤¤¤¤¤

Nu blir det en promenad med hundarna, och sen ska jag börja packa ihop loppis sakerna som blev kvar. Jag har några stora, gamla säckar kvar också, och är det någon som är intresserad av såna så maila mig. Dem kan man sy nånting av eller bara ha dem som dekoration. Jag lägger väl ut bilder på dem så småningon här på bloggen annars....

Ha en härlig start på den nya veckan. Kram Pirre

7 kommentarer:

  1. Vilken gullig liten myshörna

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt flickrum!!

    Vi håller just nu på och röjer i Storebrors rum inför kommande kalas. Bara att gå igenom ett skåp och en hylla har tagit oss hela förmiddagen, puh!
    Sen ska jag försöka få gardiner sydda också, har haft tyget redan i evigheter...

    Hihi, jag har också haft såna stövlar! Fick dom begagnade av nån släkting :D

    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig liten flickhörna.Ha en härlig måndag kramizar ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  4. En riktig myshörna!
    Underbara skor, skulle vilja ha till hela familjen.
    Kram Paula

    SvaraRadera
  5. Ihanat pienet lapikkaat!!! Såna hade jag när jag var i lågstadiet. Vi besökte lappland varje sportlov ( Luosto oftast)när jag var i skolåldern och då fick jag såna. Jag hade en fin grann mössa också. :)

    Härligt rumm din tjej har och dynorna är jättefina! Lyckliga lilla flicka! :)

    SvaraRadera
  6. Så mysigt med spisen. Så duktig han är. Har också haft sådana där näbbstövlar:)

    Ha en bra vecka!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vilket mysigt rum för en liten tjej...

    Toppen när man har någon som kan förverkliga ens idèer också!

    Vad roligt att loppisen gick så bra! Då blir det fler år kanske...

    Trevlig onsdag!
    Kram Mariette

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails