15.9.09

Höstigt i trädgården...

Hej på dig, allt väl? I morse var jag ute i trädgården och rensade. Jag hade handskar på mig för det var ju kallt! Ynka +4 visade termometern bara....men vad friskt det va =) Tog reda på lite blommor som fortfarande blommar och solrosorna har precis börjat blomma, otrolig fina och dekorera med. Planteringsbordet fick sig en höstig makeover... Här händer det mycket roligt igen. Vi har under många års tid haft lite funderingar om hur vi vill ha det här i livet och vissa delar börjar "falla på plats". Nästa vecka får vi besök... Och så har jag dragit igång en BYLOPPIS, en mysig höstloppis, här i våran by. Vi får väl se hur många hushåll det blir. Vi bor i en "klungby", och det innebär att när man går i byn känns det som att man är med i en bok av Astrid Lindgren =). Gamla gårdar, som är tätt byggda och så är alla husen, i den gamla delen där jag också bor, faluröda med vita knutar...Underbart mysigt! Hoppas vädret blir bra. Men för att inte bli så väderberoende har jag loppis i lillstugan. Så rensning har påbörjats där inne. Det blir även lite nya grejer som jag har gjort. Och så ska mannen och jag smida lite smått och gott som finns till försäljning =) Jag kommer och skriva lite mer om det här sen... Ha det gott i solskenet. Många kramar till dig från mig....

7 kommentarer:

  1. Vad fint och höstigt du har gjort på ditt planteringsborg.Jätte läckert.Fint med alla härliga färger.Vilka underbara solrosor.Ha en mysig dag kramizar ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. Hej Pirre!
    Vilken kul idè med en byloppis!!

    Låter väldigt idylliskt också när du beskriver din by...

    Häärliga höstbilder! Det är så vackert nu med alla färger och allt som finns att tillgå där ute..jag bara älskar det!

    Ha det bra!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Men nu du Pirre blev jag intresserad =o) Din loppis vill jag INTE misa och tänker inte göra det heller!!!

    Denna gång........;o)

    Du har så mysigt i trädgården. Här är allt bort plockat. Vissnade av någon anledning **fniss**

    Ses snart!!!!!! Kramen Erika

    SvaraRadera
  4. Så fina höst bilder! :)
    Vad mysigt det lät med loppisen.

    Falla på plats....besök....nu blev jag nyfiken! :)

    SvaraRadera
  5. Hej gumman.

    Vad vackert och höstlikt det blev på planteringsbordet...naturen är suverän :-).

    Idag har det verkligen varit ett heeelt underbart väder...och jag fick vara med om den eftersom butiken ju är stängd, tralaaaa. Jag har också höststädat i trädgården...men idag kändes det ju nästan som att man ville mest klä av sig och låta solen steka...för oj, vad temperaturen steg efter ett tag...riktigt svettig var jag :-).

    Jag åkte faktiskt förbi utanför er i söndags då vi hjälpte morfar att hämta en garderab som han hade köpt på A:s och M:s loppis i söndags :-).
    Mormor sa: -I den här byn har de släppt ner husen ifrån himlen! Hon menade precis det du skriver att husen ligger tått tätt och även om byn är liten så är det lätt att åka vilse i de små kringelkrokvägarna :-).

    A berättade att det skulle bli byloppis...det ante mig att du hade ett finger med i spelet, hahaha.

    Du det här du har "antytt" lite om hur ni vill göra med livet....jag har sååå starka vibbar om det...men det kan vi ta om du kommer in i butiken någon dag ;-).

    Ha det så gott vännen.
    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  6. Vilket mysigt planteringsbord du har! :-) Det är så vackert med solrosor, det är verkligen en blomma man blir glad av!

    Det lät också mysigt när du beskrev din by, som Bullerbyn ungefär :-).

    Kram
    Beatrice

    SvaraRadera
  7. Låter så mysigt det där med er by! :)

    Vilka fina höstfärger på planteringsbordet!

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails