11.8.09

Gemensam dröm...

Hej. Allt väl med dig? Helgen var verkligen kanon och ett utav våra gemensamma drömmar gick i uppfyllelse. Vi köpte en större båt... Under några års tid har vi funderat om vi ska sälja gården och köpa tomt vid vattnet och bygga nytt, eller bo kvar och köpa en större båt som vi kan åka ut med en längre tid under sommaren...Ja, tankarna har snurrat, men förra året bestämde vi oss för att vi ska bo kvar, för vi har det bra som vi har det just nu, och till vattnet kommer vi när man åker iväg med båten...Då får man både och...gården och vattnet. Efter många funderingar om vilken båt och i vilken storlek vi ska ha så började jakten efter den rätte, och henne hittade vi till slut nere i Helsingborg... ¤¤¤¤¤ Hundarna -ggr tre- och tjejerna stannade kvar hos farmor och farfar och Eric som följe med, tog med "sin tjej"...Vi åkte först ner till Göteborg, till Liseberg, och efter hotellfrukosten på söndan så åkte vi neråt. Stannade till vid Halmstad, vid den underbara stranden Tylösand...Mannen badade och jag stod vid stranden och njöt av snäckorna och maneterna som guppade omkring... Slutdestinationen var Höganäs småbåtshamn...Vilket ställe =) Underbart vackert... Åkte iväg en sväng för och provköra båten... Oj vad jag njöt av havet och vågorna =) Intill båtklubben så finns det en härlig liten butik, "Sjöbutiken"...Allt möjligt till den som är intresserad av den marina stilen. Jag köpte med mig en härlig nyckelring som doftar tjära och en livboj. Man kunde även få saker hemskickat till sig om man vill det =) Önskar er alla en underbar fortsättning på veckan. Kram Pirre

8 kommentarer:

  1. Spännande med ny båt.. grattis!! =)

    Och fina bilder visar du så klart med... =)

    Kram Patricia

    SvaraRadera
  2. God morgon gumman!!!
    Stoooort grattis till båten!
    Hoppas ni får mycket skratt och njutning i den!

    Jag har inte ens hunnit varit och hälsat på men nu vill jag ju se båten också.... ,o)

    Ha en bra dag! Kramar Erika

    SvaraRadera
  3. Grattis! Jag hopps ni hunnit vila nu...
    En så snygg livboj har jag aldrig sett förr! Wow!

    SvaraRadera
  4. Oj vilka fina sommarfoton....gaaahhh jag längtar tillbaka...nästan!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  5. Anonym13/8/09

    Hejsan!

    vad härligt med båt!

    Härliga bilder!

    kram från andra sidan plurret.

    SvaraRadera
  6. Så härligt med en ny båt. var ska ni ha den ligga? Det blev ju en rejäl tur för att hitta den, men så mysigt ni kommer att få.

    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  7. DÅ får man gratulera till båten...vi har haft båt i alla år vid vattenhålet...är så härligt att kunna ge sig ut på utflykter och gästa öar...nu har vi sålt storbåten som gick att sova i ..så nu är det lilla öbåten som gäller...räcker till oss två..ha en skön helg, här lyser solen, kram

    SvaraRadera
  8. Hallo vännen !!
    Nu har jag svaret på våra problem på blogger !!
    Där du lägger in ett nytt inlägg, där till höger så finns två rutor en där det står redigera HTML och en bredvid den till höger där det står Skriv, klica på den där det står skriv !!! Voila, så är det klart !! Det funkade för mig, tydligen så har jag kommit åt den andra rutan HTML av misstag...
    Kraam Anette

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails