4.11.08

Ljus o ljust o ljuvligt...

Men tända ljus blir det mysigt ljust, och fantastiskt ljuvligt i ett rum... =)
Hej, hur mår du?
Jag mår prima! Har faktiskt bestämt mig för att jag ska gå o lägga mig senast kl. tio ikväll, -igen...sist lyckades jag inte. Men jag gör ett nytt försök, skulle behöva sova lite känner jag. Sonen skall hämtas från innebandyträningen kl åtta, o efter det blir det myspys framför tv:n. Det var ett tag sen...
Inte ett endaste plagg ska jag tvätta eller dammtuss städa ...
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ett litet vitt bord, fågelbur, ännu en ljusslinga inne i fågelburen ihop med mossa, ljusstakar o tändstickor...resultatet kommer här....ljusbord har man inte för många av den här årstiden....
Har fått en till utmärkelse den här veckan, helt otroligt glad blir jag...Jag blir så lycklig när min blogg blir uppmärksammad så här. Den här fick jag av goa Kerstin. Titta in till hennes härliga värld med massor av inspiration.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jag har även blivit utmanad av två bloggare, Malmkakan och Vita hjärtan.

Jag ska skriva sju saker om mig själv, vardagliga och knäppa =)

1. Älskar socker jag också, choklad helst....

2. Har världens tålamod med barn, men inte med vuxna. Gud vad jag kan tappa tålamodet fort (-på rätt sätt-), när en vuxen beter sig illa.

3. Har haft min "15 minutes of fame", tre gånger. Som liten sjöng jag och sågs av tv tittare i olika barnprogram. Vilka minnen, jag hoppas att alla barn här i världen får nån gång göra nånting så stort som o vara med i nåt tv program, för det var stort när man var liten =)

4. Har lätt för skratt, och kan inte sluta skratta när jag väl har börjat. Men...har lika lätt för o gråta, det räcker med att jag tittar på nyheterna eller läser tidningen så bölar jag.

5. Är väldigt stolt över mina utbildningar. Jag har gått en hel del olika kurser och utbildningar. År 2000 gick jag världens roligaste kurs. Ordningsvaktsutbildning i Stockholm. I två veckor satt vi där hos polisen o pluggade lagar och hade självskydd o åkte på utryckningar med polisen. Oj oj oj vad lärorikt det var. Trodde först inte att jag skulle komma in, jag är ju trots allt bara 1, 57 lång, men storleken har ingen betydelse =). Det är personligheten, och slutresultatet på testerna som räknas.

6. Är gale kär i min man, som just nu hänger över mig och undrar vad jag skriver =)

7. Älskar o blogga och alla er där ute. Tänk vad kul vi har.

Har inte koll på vem som har fått den, så skickar vidare den till alla er som vill skriva lite.

Nu är det dags för oboy o macka =)mums...

Kram Pirre

I

10 kommentarer:

  1. Vilken fin fågelbur och vad fin den blev med mossa och ljus. Ser så mysigt ut.
    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Hej gumman.

    Vilken kavalkad av vackra bilder du visar oss.

    Ojsan, vad har du då varit med i för barnprogram?? Vad kul!!
    Nu blev jag nyfiken...kanske satt jag hemma och sjöng med falskt, hahaha.
    Ha det så gott vännen.
    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med ljusslingan i fågelburen..

    Gott med Oboy..=)

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  4. Wow vad mysigt ni verkar ha det, blir ju spännande att höra om du lyckade att lägga dig i tid. Det gör vi tvyärr aldrig nu är klockan 22.52 pip. Och jag sitter och arbetar vid datorn, men lite paus att blogga. Ha en fortsatt mysig vecka.
    Kramis Tess

    SvaraRadera
  5. Hei =) Jeg bare digger å se bilder fra ditt vakre hjem =) Det oser av sjarme og varme hos deg0) Gir meg masse inspirasjon også=)

    Klem

    SvaraRadera
  6. Grattis till awarden, den är du värd :D
    Alltid lika kul att läsa om bloggvännerna. Är själv inne i nåt galet chokladbegär just nu...hm, får börja ett nytt liv nästa måndag.
    Ha en skön dag

    Kram viveka

    SvaraRadera
  7. Så fint, så fint, som vanligt :) Och Joodu syster, känner igen dig i alla påståenden. SPECIELLT det där med att du har lätt för att skratta. När du å Carre sätter igång är det kört. Då skrattar man även fast man inte vet vad det är som är så kul :D Det är det som är så underbart med er, och Mycket, mycket annat också såklart. :) Hoppas vi ses snart, hälsa alla där hemma. Love you sis'<3

    SvaraRadera
  8. Kul att få läsa lite mer om dig. Så duktig du är som bestämmer dig för att läga dig tidigt. Kommer ju aldrigi säng här. Och hinner då aldrig sova i kapp heller.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  9. Hej hopp kul att lära känna dig lite mer, jag håller åxå på att klurar på vad jag ska skriva för sanningar,hihi.

    Ha den bästa av dagar:-)
    Kram M

    SvaraRadera
  10. Anonym6/11/08

    Vilka underbara bilder! Så snyggt med fågelburen.

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails